برگزاري جشنواره " چله تابستونه" در کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد كيش از برگزاری جشنواره تابستانه به مدت چهل روز در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جواد جمالي جشنواره تابستانه را جشنواره ای تقویمی عنوان کرد و گفت: هر ساله با همت بخش خصوصی و فعالان گردشگری جشنواره تابستانی در کیش برگزار می شد.

جمالی با اشاره به این که در سال جاری نیز برنامه های متنوعی برای این رویداد در نظر گرفته شده اظهار داشت: به دلیل مقارن بودن جشنواره تابستانه با ایام محرم و صفر مدت زمان این رویداد محدود خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مدت زمان برگزاری این جشنواره چهل روز بوده و به همین جهت این جشنواره "چله تابستونه کیش" نامگذاری شده است که با همکاری بخش خصوصی به ویژه موسسه جشنواره ها برگزار خواهد شد.

جواد جمالی از برنامه ریزی برای ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: این برنامه ها پس از پایان جشنواره تابستانی کیش برگزار می شود و به دلیل حضور اقوام مختلف ایرانی در جزیره کیش این ترکیب یک مزیت رقابتی برای برگزاری برنامه های این ایام خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این موضوع که امیدواریم در حوزه مذهبی نیز برنامه‌های خاصی با رویکرد گردشگری در جزیره کیش برگزار کنیم افزود: سوگواره ای خاص در ایام عزدارای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اربعین حسینی برگزار خواهد شد و استفاده از ظرفیت اقوام مختلف ایرانی ساکن در کیش نیز برای برگزاری این سوگواره در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است جشنواره تابستانی کیش از ۲۷ خرداد تا ۷ مرداد با همکاری بخش خصوصی و موسسه جشنواره‌ها برگزار خواهد شد.