با همكاري سازمان جوانان جمعيت هلال احمر و يونيسف

دوره آموزشي استاندارهاي حمايت از كودكان در شرايط بحران در كيش برگزار شد.

فعالان حوزه هاي مختلف حمايت از كودك در يك كارگاه 5 روزه با تازه ترين استاندارهاي حمايت از كودكان در شرايط بحران آشنا مي شوند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در يك كارگاه 5 روزه كه از شنبه 14 آذر در سالن ابن سيناي مركز همايش هاي بين المللي كيش آغاز شده است بيش از30 نفر از اعضاي جمعيت هلال احمر و فعالان حوزه هاي مختلف حمايت از كودك با تازه ترين استاندارهاي حمايت از كودكان در شرايط بحران آشنا مي شوند.

دكتر ازیو جانی مورتزی نماینده یونیسف در كشورمان در اين نشست با بيان اينكه ایران در بهبود کارایی سازمان های مرتبط با «حمایت از کودکان در بحران» موفق بوده است گفت : ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا با همفکری جمعی، ظرفیت های موجود در خصوص حمایت از کودکان در شرایط اضطراری را میان مسئولان سراسر کشور افزایش دهیم.

مورتزی با اشاره به شرايط خاص جغرافيايي ايران و احتمال بروز بلاياي طبيعي از جمله زلزله و سيل در اين منطقه بر لزوم توجه جدي به آسيب پذيري کودکان هنگام بروز بلایاي طبيعي تاكيد كرد و گفت: در شرايط بحراني كودكان آسیب های فراوان فیزیکی و روانی را تجربه می کنند و داشتن آمادگی کامل برای برآورده ساختن نیازهای اساسی و منحصر به فرد آنها در شرايط بحراني یکی از اساسی ترین مؤلفه های حمایت ازكودكان است..

به گفته دكتر جوانا وج تسهيل گر و مربي حمايت از كودك در شرايط بحران و مدرس اين كارگاه آموزشي، بااقدامات بشر دوستانه در سطوح مختلف ملي و بين المللي مي توان بسياري از خطراتي كه سلامت وامنيت كودكان را تهديد مي كند كاهش داد .

وي افزود: يونيسف با برنامه ريزي هاي منسجم در جهت برگزاري اين نشست ها در كشورهاي مختلف جهان تلاش مي كند تا ضمن آموزش تمامي نهادهاي مرتبط با خدمات امدادرساني و اعضاي جمعيت هلال احمر ضريب ايمني كودكان در هنگام بروز بلاياي طبيعي و يا شرايط بحراني افزايش يابد.

جوانا وج ضمن ابراز خرسندي از شرايط و امكانات مطلوب برگزاري اين نشست از جمله تجهيزات صوتي و تصويري پيشرفته و فضاي گسترده كارگاهي در جزيره كيش گفت: فضاي زيبا وآرام جزيره كيش فرصت ارزشمندي را فراهم كرده است تا فعالان حمايت از كوددكان بتوانند در يك دوره فشرده 35 ساعته تازه ترين روش هاي استاندارد حمايت از كودكان در شرايط بحران را فراگيرند.

اصول و روش هاي حمايت از كودك در شرايط بحران، اطمينان از كيفيت پاسخگويي به كودكان، پرداختن به نيازهاي حمايتي، توسعه استراتژي حمايت از كودكان عمومي سازي حمايت از كودكان و برنامه ريزي و مراحل آموزش به كودكان براي مراقبت از خود در شرايط بحران از جمله سرفصل هاي شش گانه اين نشست است .

كار گاه آموزشي حمايت از كودك در شرايط بحران با حضور اعضاي جمعيت هلال احمر از استانهاي آذربايجان شرقي، اصفهان، خراسان شمالي، كرمانشاه، سيستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، يزد، چهارمحال بختياري، فارس و بوشهرو نمايندگاني از كميسارياي پناهندگان سازمان ملل، سازمان پناهندگي نروژ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، وزارت كشور، سازمان مدیریت بحران، سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش، امور پناهندگان، دانشگاه تهران و تا چهارشنبه 18 آذردر جزيره كيش ادامه خواهد داشت.