سلسله نشست های تعاملی با محوریت سبک زندگی کار آفرینی در کیش

بیست و هشتمین جلسه از سلسله نشست های تعاملی با محوریت سبک زندگی کار آفرینی و شاخص های موفقیت کار آفرینی در مرکز نو آوری کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این سلسله نشست های تعاملی به همت شتابدهنده رادمان کیش با هدف بررسی تطبیق کسب ‌وکار با محیط، الگوهای زندگی کارآفرینان و ‌سبک زندگی آنها از قبیل "برنامه ریزی مستمر جهت مطالعه، ورزش، خواب، تغذیه‌ی مناسب، تاثیر مثبت این روند بر کسب‌ وکارها، ارتباط سالم با خانواده، بستر سازی جهت رشد و ارتقاء دیگران و شبکه سازی" برگزار شد.

محمدجواد سالاری مدیر اجرایی پردیس دانشگاه علم‌ و صنعت کیش، در خصوص نحوه‌ی عملکرد آموزش ‌و پرورش کشور در تربیت نیروی کارآمد از سنین بسیار پایین تا به کارگیری آن‌ها در صنعت، گفت: کارآمدی به عنوان عامل اساسی موفقیت، در کارآفرینی محسوب می شود.

 صادق سقط‌چیان رئیس شعبه‌ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پردیس بین‌الملل کیش، درباره‌ی فناوری نوظهور در کسب‌ وکارها با نگاه رویکردی به کتاب موج سوم، اظهار داشت: گذر از سه موج کشاورزی، صنعت، الکترونیک بر بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی افراد و تغییرات شگرفی که بر زندگی بشر گذاشته‌، تاثیر گذار بوده است.

همچنین در ادامه این جلسه محسن نجفی فعال رسانه‌ای و تهیه کننده و عضو تیم کارگردانی برنامه‌های عصر جدید درباره‌ی وجود اقیانوس آبی و فرصت‌های جذاب کارآفرینی در حوزه‌ی تولید محتوای گردشگری در جزیره‌ی زیبای کیش، افزود: محتوا و رسانه در دنیای امروزی و تاکید بر به کارگیری و مهم شمردن محتوا در کسب ‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خلیل مافی نژاد رئیس هیئت امنای دانشگاه سجاد مشهد، بر لزوم پرورش خلاقیت در سنین پایین و اهمیت این موضوع در کارآمدی افراد و بهبود عملکرد آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تحقیق، مطالعه و کار تیمی از عوامل مهم در موفقیت و پیش برد اهداف پیش رو هستند.

در پایان دکتر علی‌پور مدیر توسعه‌ی پایدار دانشگاه علم‌ و صنعت تاسیس پژوهشکده‌ پایدار و تربیت مدیران صنعتی را دو عامل مهم در بهبود توسعه‌ی پایدار کیش عنوان کرد و گفت: جزیره‌ کیش به خاطر جغرافیای ویژه، زیست بوم بسیار متنوع و غنی به عنوان منبع مهم اقتصادی و صنعتی محسوب می شود.

لازم به ذکر است سلسه نشست های تعاملی در مسیر کارآفرینی، سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار می شود.