۳۴۳ هزار گردشگر وارد قشم شدند/۲۴ فروند لندینگ کرافت در بندرپهل

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: بیش از ۳۴۳ هزار گردشگر از نقاط مختلف کشور وارد جزیره قشم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی با تشریح فعالیت کمیته های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر قشم، افزود: از ۲۵ اسفند ۹۳ تا آخرین ساعت پنجمین روز از فروردین سال جاری، ۳۴۳ هزار و ۸۸۷ مسافر از طریق راه های هوایی، زمینی و دریایی وارد جزیره قشم شدند.

به گفته وی، طی این مدت ۶۳ هزار و ۹۴۱ دستگاه انواع خودرو شامل سواری، اتوبوس، مینی بوس و کامیون با استفاده از شناورهای ویژه حمل (لندینگ کرافت ها) از طریق اسکله پهل وارد اسکله لافت در جزیره قشم شده اند.

مومنی با اشاره به آغاز دور دوم سفرها در سرتاسر کشور، اظهارداشت: نمودار کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نشان از روند صعودی سفرها به جزیره قشم دارد و امیدواریم این مسیر تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشته باشد.

وی بیان داشت: از ابتدای تعطیلات پایان سال تا کنون، بیش از ۱۵۵ هزار مسافر از اماکن گردشگری قشم به ویژه جنگل دریایی حرا، دره ستاره ها، آثار تاریخی لافت، دلفین های هنگام، قلعه پرتغالی ها و ... بازدید کرده اند که در مقایسه با آمار ۹۸ هزار و ۹۳۷ نفری سال گذشته از رشد ۳۶ درصدی برخوردار بوده است.

۲۴ فروند لندینگ کرافت شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی

سرپرست مدیریت امور پایانه ها و بنادر سازمان منطقه آزاد قشم، از حمل خودرو مسافران نوروزی قشم توسط ۲۴ فروند لندینگ کرافت، خبر داد.

پژمان بهرامی با بیان این مطلب گفت: انتقال خودرو مسافران نوروزی توسط شناورهای ویژه (لندینگ کرافت ها)، در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بین اسکله های لافت و پهل انجام می شود.

وی با اشاره به میانگین ظرفیت هر شناور ویژه حمل خودرو در اسکله های لافت و پهل، افزود: بطور میانگین هر شناور لندینگ کرافت ۳۵ خودرو شامل سواری، کامیون، اتوبوس و مینی بوس را در یک فرآیند حمل و نقل، جا به جا می کند.

به گفته سرپرست مدیریت امور پایانه ها و بنادر سازمان منطقه آزاد قشم، با تلاش شبانه روزی نیروهای گمرک مستقر در اسکله های لافت و پهل، تشریفات گمرکی ورود و خروج خودروها در کوتاه ترین زمان ممکن (سه دقیقه) انجام می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات پایان سال تا پنجمین روز از فروردین ۹۴، حدود ۶۴ هزار خودرو با تلاش شبانه روزی نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم و گمرک از طریق اسکله پهل در بندرخمیر وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

اسکان مسافران نوروزی در ۳۰۰ کلاس شهرهای قشم و درگهان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از اختصاص ۳۰۰ کلاس درس در شهرهای قشم و درگهان برای اسکان مسافران فرهنگی در نوروز ۹۴، خبر داد.

بهرام پور اشرف با بیان این مطلب گفت: ستاد اسکان فرهنگیان قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد از ابتدای تعطیلات پایان سال ۵۰ مدرسه را با ۳۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران فرهنگی قشم آماده سازی کرده است.

وی ادامه داد: مدارس ویژه اسکان فرهنگیان در شهرهای قشم و درگهان به آب آشامیدنی، برق، یخچال، کولر، فرش، گاز و همچنین وسایل خواب تجهیز شده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم، ستاد اسکان فرهنگیان قشم با هدف تکریم مسافران نوروزی و کمک به ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، محوطه مدارس را به اسکان مسافران عادی این جزیره اختصاص داده است.

وی از مسافران فرهنگی مستقر در مدارس شهرهای قشم و درگهان درخواست کرد با توجه به مشکل تامین آب شرب، در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی کنند و از هدر دادن آن خودداری کنند.

قشم