مديرعامل شركت هواپيمايي كيش در نخستین جلسه ستاد نوروزی خبر داد؛

نرخ بليت ها در ايام نوروز به صورت جدي كنترل خواهد شد.

نخستين جلسه ستاد نوروزي سال ٩٩ جزيره كيش، با حضور دبير و روساي كميته هاي يازده گانه اين ستاد به منظور ارتقا كيفيت خدمات به گردشگران و افزایش رضایت آنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مجيد ملانوروزي دبير ستاد نوروزي سال ٩٩ جزيره كيش؛ ضمن ابرازخرسندي از برگزاري اين جلسه سه ماه پيش از نوروز و مغتنم شمردن زمان براي برنامه ريزي هاي بهتر گفت: نوروز يكي از مناسبت های ملي ما محسوب مي شود و ما بايد به بهترين شكل ممكن براي ارائه خدمات مناسب به گردشگران برنامه ريزي كنيم و خاطرات خوبي براي هم میهنانمان رقم بزنيم.

دبير ستاد نوروزي کیش افزود: سال گذشته تجربه خوبي از لحاظ تعداد مسافر و سطح خدمات رساني داشتيم و اميدوارم امسال نيز با تلاش كميته هاي يازده گانه، همكاري بخش خصوصي و سرمايه گذاران و پيشبرد اهداف و برنامه ها از دريچه اي واحد و هم سو، اوقات خوشي براي كيشوندان و گردشگران مهيا شود.

ملانوروزي در ادامه اظهار داشت: سال گذشته محدوديت هايي براي ورود خودرو در دستور كار داشتيم اما امسال با توجه به گران شدن قيمت بنزين بايد تدابيري در نظر گرفته شود كه در سيستم حمل و نقل دچار مشكل نشويم.

دبير ستاد نوروزي كيش با بيان اينكه تمامي پيش بيني هاي لازم در حوزه هاي مختلف براي زمان هاي خاص و بحراني در نظرگرفته می شود؛ گفت: با در نظر گرفتن پيامد ها در زمان بارندگي كه بخشي از آن به سرزمين اصلي، مبادي ورودي مانند بندر چارك، لنگه وآفتاب مربوط مي شود و بخشي به اسكان گردشگران در جزيره كيش، برنامه ريزي ها در خصوص شرايط خاص انجام می شود، تا ايام نوروز به خوبي سپري شود.

مصطفي خانزادي رئيس كميته بحران نيز در اين جلسه گفت: تحليل آمارهاي سال گذشته و همچنين آسيب شناسي مربوط به آن، مي تواند موجب ارتقا كيفيت در ارائه خدمات در نوروز ٩٩ شود.

رئيس كميته بحران همچنين بر همكاري بخش خصوصي و دولتي در كنار هم براي معرفي جزيره كيش به عنوان شهر لبخند تاكيد كرد و افزود: با توجه به شرايط اقتصادي حاكم بر كشور، ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد كيش در كنار تمامي صنوف و ارگان هاي جزيره، در تكريم گردشگران کوشش خواهیم کرد.

 ناصر آخوندي رئیس کمیته نظارت بر نرخ خدمات در اين  جلسه نیز،  ارائه خدمات متناسب با ذائقه گردشگران را يكي از مهمترين اصول حفظ مشتريان وفادار كيش عنوان كرد و گفت: بايد به خواسته گردشگران توجه ويژه  داشته باشيم و رويكرد ما تقويت اين بخش باشد.

وي بر لزوم ايجاد جاذبه هاي جديد و متفاوت نسبت به سال قبل تاكيد كرد و گفت: چند طرح در اين خصوص در حال بررسي است و تا عيد به بهره برداري خواهد رسيد.

وي در پايان بر ايجاد آرامش، امنيت و رضايت که عوامل موثر بر سفرهاي دوباره گردشگران به کیش است، تاکید کرد وافزود: رضایت گردشگران، بهترین نوع تبلیغ و معرفي اين جزيره زيبا به سایر افراد است.

سعيد پور علي رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی نيز با اشاره به تاثير تبليغات براي جزيره كه مي تواند چهره واقعي كيش را به عنوان جزيره اي امن و آرام، شاد و قانونمند و مردم دار معرفي كند؛ گفت: در واقع تمامي تمهيدات لازم براي آسايش مسافران،گردشگران وكيشوندان در ايام نوروز حتي ذخيره و توزيع مواد غذايي و انرژي در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه موسيقي خاص و فيلم هايي با محتواي دريا و جنوب شناسنامه شهر هاي جنوبي هستند؛ عنوان كرد: گروه هاي موسيقي مختلف جنوبي و تعدادي فيلم نيز براي نمايش به گردشگران در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

پورعلي همچنين بر جلوگيري از برپایی چادر در سطح شهر و  تامين امنيت گردشگران در خانه هاي شبانه كه از وظايف نيروي انتظامي است تاكيد كرد.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی، روشن­ کردن شب هاي جزيره و برگزاری برنامه های گردشگر پسند در شب ها را از مهمترين اهداف حوزه فرهنگي برشمرد و ايجاد زمينه هاي بهره گیری از جاذبه هاي خدادادي را كه از گرايشات گردشگران است، پيشنهاد داد.

همچنين فرامرز صحرایی رئیس کمیته امنیتی و انتظامی در نخستين جلسه ستاد نوروزي ٩٩ اظهار داشت: تعداد ٤٣٥ نفر در قالب 8 کارگروه براي انجام وظایف اين كميته در سازمان  و زير مجموعه هاي آن از جمله شركت عمران، آب و خدمات، بيمارستان و شرکت هواپیمایی كيش درنظر گرفته شده اند.

 وي ادامه داد: ١٣٧ نفر نيز به صورت موقت براي ايجاد امنيت با كمك مراكز و نهاد امنيتي به کارگيري مي شوند.

فرزانه شرفبافي مديرعامل شركت هواپيمايي كيش نيز با اشاره به جلسات برگزار شده براي آمادگي هرچه بيشتر براي انجام پروازهاي نوروز ٩٩ ، از افزايش بين ٣٠ تا ٣٥ درصدي پروازهاي هواپیمایی کیش در مسیر رفت و برگشت کیش خبر داد و افزود: نرخ بليت ها در ايام نوروز  به صورت جدي كنترل خواهد شد.

مديرعامل شركت هواپيمايي كيش ­گفت: جابجايي ٤٥ تا ٥٠ هزار مسافر بين كيش و دوحه و اقامت موقت آنان در جزيره­ براي پرواز به دوحه نيز پيش بيني شده است که این انجام مهم در ايام نوروز، همانند تمريني قبل از شروع جام جهاني فوتبال 2020 محسوب مي شود.

همچنین رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در این جلسه ضمن تشکر از تشکیل این ستاد در سه ماه مانده به نوروز، اظهار امیدواری کرد برنامه های کمیته ها تا هفته‌ آتی تدوین و تبیین بشود تا بخش خصوصی هم بتواند در قبال برنامه ها نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: با کمک ناظران مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، اداره اماکن عمومی ناجا وجامعه بازاریان از تمامی صنوف زیر مجموعه جامعه بازاریان و بازرگانان بازدید خواهیم کرد تا شرایط را برای میزبانی هر چه بهتر از گردشگران نوروزی فراهم کنیم.
سادات نجفی از تشکیل کارگروه تخصصی برای رسیدگی به شکایات احتمالی خبرداد و از مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات خواست تا شکایات دریافتی از سامانه ۱۲۴ را که مربوط به بازارها است، به واحد نظارت جامعه بازاریان ارجاع داده شود تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن دو فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی کیش، کمبود ها دراین زمینه مرتفع شود.
اصغرزاهدی مدیرعامل جامعه مراکزپذیرایی کیش نیز ازتشکیل تیم بازرسی و بازید از مراکز پذیرایی در قبل از ایام نوروز خبر داد وافزود: تامین مواد پروتئینی با قیمت دولتی، رسیدگی و پیشگیری ازشکایات احتمالی و نظارت بر قیمت ها ازجمله برنامه های جامعه مراکز پذیرایی قبل از آغار سال جدید است.

جذب گردشگر گران قيمت و ارزان قيمت در كنار هم، جلوگيري از تبليغ خانه هتل ها در مبادي ورودي شهر،پيش بيني اسكان مسافران دركمپ هاي بحران،ترغيب گردشگران براي سفر به كيش با ايجاد امكانات و شرايط خاص و ويژه، بهسازي و باز سازي معابر و المان هاي شهري و ترافيكي و مكانيزه شدن ايستگاه هاي ميني بوس، حل معضل جمع آوري­ آب هاي سطحي، توسعه پيست دوچرخه سواري،آسيب شناسي سال هاي گذشته، راه اندازي تورهاي نظارتي بر مراكز خريد و پذيرايي، ارائه خدمات مناسب و تامين ايمني پروازها، زمان بندي و برنامه ريزي ساعات پروازي، ايجاد كارگروه تحليل اقتصادي شاخص هاي كيش با توجه به GDP، انجام تبليغات و اطلاع رساني گسترده، تاكيد بر استفاده از ظرفيت هاي تلویزیون ، راه اندازي مجدد اپليكيشن گردشگري، در نظر گرفتن معافيت ها و ارائه خدمات به خانواده هاي ايثارگران، بستر سازي و مهيا كردن شرايط براي برپايي اردوهاي آموزشي براي داوطلبان كنكور در ايام نوروز، توجه ويژه به بخش حمل و نقل با افزايش بنزين و ارائه خدمات متمايز با سرزمين اصلي به گردشگران از جمله موضوعاتي است كه در نخستين جلسه ستاد نوروزي ٩٩ بررسي شد.

در پايان نيز احكام دبير و روساي كميته ها که توسط غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صادر شده است؛ به آنان ابلاغ شد.