تغییر جنگ از سنگرهای خاکی به سنگرهای فرهنگی و مجازی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش از نوع تغییر جنگ و تبدیل سنگرهای خاکی به سنگرهای فرهنگی، اقتصادی، مجازی، جنگ اراده ها و تصمیم گیری ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش سه شنبه ششم مهر در آئین اختتامیه رویداد فرهنگی و هنری سپید آبی سپید صلح آبی آرامش به مناسبت هفته دفاع مقدس که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ از ادامه دفاع با تغییر و ترکیب نوع جنگ از سنگرهای خاکی به سنگرها فرهنگی، اقتصادی و مجازی خبر داد و گفت: در حال حاضر جنگ اراده ها، تصمیم گیری ها، رسانه و مخاطب است و باید از این تجربه و فرصت نهایت استفاده را کرد.

میرزاده با بیان این که از تمام اقشار  مختلف جامعه از قبیل "دانش آموزان، فرهنگیان، جامعه پزشکی، پرستاری و روحانیون" شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستند و قشری وجود ندارد که شهیدی نداشته باشد، گفت: یکی از نقاط برجسته جنگ تحمیلی  و انقلاب اسلامی حضور حداکثری مردم بود که همه این اقشار شهیدان و جانبازانی از مسوولان کشوری هستند که می تواند الگو و اسوه باشند.  

به گفته میرزاده باید این تجربیاتی که بر عهده ما است به صورت تحلیلی و علمی به تحریر درآید و ثبت و ضبط شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی بر لزوم اهمیت تجربیات نظامی، مدیریت اقتصادی، مهندسی، مدیریت شهری و به ویژه مدیریت منابع انسانی در شرایط جنگ تحمیلی اشاره داشت و افزود: باید شیوه برنامه ریزی برای اداره شهرداری ها و فرمانداری ها در مقاطع حساس و در شرایط تحریم، جنگ و مشکلات زیر ساختی که در آن دوران وجود داشت مورد توجه قرار گیرد.  

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش بر شیوه مدیریت منابع انسانی در هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد و بیان داشت: در آن دوران نیروهای مردمی به صورت ثابت در جبهه ها حضور نداشتند و زمانی که به جبهه اعزام می شدند در مقطعی دوباره برمی گشتند و به زندگی روزه مره خود در حوزه های مختلف مشغول می شدند، لذا این موضوعات باید دسته بندی و تحلیل شود و در گام دوم انقلاب مورد استفاده قرار گیرد.

محمد میرزاده ساماندهی حوزه ایثارگران، شهیدان و جانبازان را نخستین اقدام مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: پس از سازماندهی در سپاه و منطقه وارد مشکلات، ثبت نظرات، ایده ها و الگو ها خواهیم شد و کارهای علمی، فرهنگی و پروژهشی را در ستور کار خود قرار خواهیم دا.

میرزاده محقق شدن این اقدام ارزشمند را الگویی موثر و نوعی از مدیریت کارآمد در مسیر پیشرفت و تحول عنوان کرد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمنمد ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس در برگزاری مراسم و برنامه های باشکوه این هفته، اظهار داشت: نقش موثر و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان و ایثارگران از برگزاری باشکوه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با وجود اپیدمی کرونا، قابل ستودنی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، تاکید کرد: تمام اقدامات ارزشمند در بزرگداشت هفته دفاع مقدس حاصل همفکری، هم افزایی و برنامه ریزی های خوبی بود که در این منطقه تحقق یافت.

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش با بیان اینکه برخلاف جنگ‌های گذشته نگذاشتیم که حتی یک وجب از خاک‌مان به دست دشمن بیافتد، خاطرنشان کرد: شهدای ما جان‌شان را فدای وطن کردند و ما در قبال خون آنان وظایفی داریم به این خاطر که امنیت و اقتدار امروز ایران، مرهون خون شهدا است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در قبال خون شهدا این است که از مقام‌مان سواستفاده نکنیم و بیت‌المال را به نفع خودمان ضبط نکنیم.

در ادامه این مراسم جانشین پدافند هوایی جزیره کیش نیز در وصف این ایام متنی را قرائت کرد.

گفتنی است در این مراسم روحانیون معزز، نیروهای نظامی و  انتظامی جزیره، محمد ثاقب فرد، سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل،رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و داود سیروس، مدیرکل صدا و سیمای کیش حضور داشتند.