آيين گشايش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در کیش آغاز شد.

جزيره كيش با حضور دهها شرکت حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضاي تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفيت تبديل شدن به هاب فعاليت هاي پتروشيمي كشور را داراست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی با حضورغلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش، علی وطنی مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفرربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی،مجید محمدپوررییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، و مدیران عامل یانک های ملت،اقتصاد نوین،تجارت و صادارات و جمعي از مسئولان ادارات و نهادها و فعالان بخش خصوصي، عصر دوشنبه 27 بهمن در سالن خلیج فارس مرکزهمایش های بین المللی کیش آغاز شد.

غلامحسين مطفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين مراسم با بيان اينكه یکی از صنايعي که باوجود تحریم ها امکان تحقق کارهای بزرگی در کشور را فراهم كرده است صنعت پتروشیمی بوده و بايد قدردان زحمات فعالان اين عرصه بود به ظرفيت هاي منحصربفرد كيش براي توسعه فعاليت هاي عرصه پتروشيمي و خدمات پشتيباني حوزه نفت و گاز اشاره كرد و گفت: جزيره كيش با حضور دهها شرکت حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضاي تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفيت تبديل شدن به هاب فعاليت هاي پتروشيمي كشور را داراست.

مظفري با اشاره به نقش موثر مرکز نوآوری کیش براي تقويت زمينه حضور شركت هاي دانش بنيان در منطقه گفت:مركز نوآوري فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقش موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه های دانش بنیان ایفا کند.

وي با دعوت از شرکت های دانش بنیان فعال در صنایع پتروشیمی براي استقرار در مرکز نوآوری كيش گفت: اگرچه محور اصلي فعاليت ها در كيش گردشگري است اما حضور ٣٤٦ شركت فعال در زمينه هاي مختلف صنعتي ، توليدي، حضور شعب بين المللي دانشگاه هاي مطرح كشور در كيش و وجود شركت هاي فعال در عرصه نفت و گاز ، فرصت مطلوب و بستر ارزشمندي را براي رونق فعاليت هاي حوزه پتروشيمي و توسعه اقتصادي كشور در اين منطقه آزاد فراهم كرده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بهره مندي از بزرگترین حوزه های گازی کشور در اطراف جزيره كيش را موهبتي ارزنده برشمرد و تاكيد كرد : بايد با ايجاد امكان انتقال اين ذخاير ارزشمند به دیگر مناطق دنيا، توسعه اقتصادي كشور را تسريع كرد.

وي اظهار داشت : سال گذشته پیشنهادی برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمايشگاه پتروشيمي در جزيره كيش مطرح کردم و کنسرسیوم ۵ گانه محصول شکل گیری این دبیرخانه بود .

مطفري تصريح كرد: استمرار جلسات و پیگیری های جدی نتایج ملموسی را در این حوزه به همراه داشت و اميد مي رود بتوانیم گام های موثری در زمینه استفاده از طرفیت های این منطقه برای رشد صنعت پتروشیمی برداريم.

وي با تقدير از حضور همه سازمانها، نهادها و مجموعه هایی که در شکل گیری این رخداد تاثیرگذار و دستاوردهای آن، مشارکت داشته اند، ابراز اميدواري كرد همايش و نمايشگاه بين المللي پتروشيمي كيش دستاوردهاي ارزشمندي به همراه داشته و زمينه ساز رونق اين صنعت در منطقه و كشور باشد.

لازم به ذكر است پس از این مراسم نیز دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش در فضایی به مساحت 18هزار مترمربع با حضور 164 شرکت داخلی و با هدف "انتقال دانش فنی و خدمات مهندسی، مواد شیمیایی، کاتالیست ها و تجهیزات، حمایت و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی صنعت، توسعه پژوهش و فناوری های نو، ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توسعه صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه ها" آغاز بکار می کند.

بر اساس همین گزارش در طول دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی کیش در روزهای 28 تا 29 بهمن 19 نشست تخصصی و همایش جانبی در مرکز همایش های بین المللی کیش با محوریت معرفی محصولات ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه های پتروشیمی و نقش بازار سرمایه در صنعت پتروشیمی برگزار خواهد شد.

حمایت و بهره گیری حداکثری از توان داخلی در زمینه های مشاوره، مهندسی، تولید محصولات و خدمات، خرید حداکثری محصولات ایرانی در راستای حمایت از تولد کنندگان داخلی، حضور پر رنگ حوزه مالی و پولی جهت تامین مالی پروژه ها و شرکت ها، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، توجه به تقویت زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی و راه اندازی نهضت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، حضور بسیاری از مدیران پتروشیمی های سراسر کشور، جهت بازدید و مذاکره با شرکت ها، برنامه ریزی برگزاری بیش از 300قرار ملاقات تجاری میان تولید کنندگان داخل و مدیران مجتمع های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، رونمایی از هاب جدید پتروشیمی ایران در قالب پاویون قشم از جمله برنامه ها و ویژگی های عمده این رویداد مهم در جزیره کیش است.

جزيره كيش با حضور شرکت هاي فعال حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضاي تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفيت تبديل شدن به هاب فعاليت هاي پتروشيمي كشور را دارد.

که با کمک و تالش معاونت علمی ریاست جمهوری و توسط سازمان منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیده، یکی از بزرگترین و بهترین های کشور است که فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقشی موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه های دانش بنیان ایفا کند