پس از مراقبت های درمانی، لاكپشت پوزه عقابي به آب های خلیج فارس بازگشت

یک قطعه لاکپشت پوزه عقابی پس از مراقبت هاي درمانی توسط اداره محيط زيست سازمان منطقه آزاد کیش در آب هاي خليج فارس رها شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مريم محمدي رئيس اداره محيط زيست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که لاکپشت پوزه عقابی به خاطر بیماری ریه در سطح آب شناور بود، گفت: با شناسایی عوامل اداره محیط زیست سازمان، لاکپشت پوزه عقابی برای سپری کردن دوره درمان به پارک دلفیناریوم کیش منتقل شده بود.

محمدی افزود: لاکپشت پوزه عقابی پس از گذراندن دو ماه دوره درمان، امروز یکشنیه 17 مرداد با شرایط مناسب در آب های خلیج فارس رها شد.

به گفته مريم محمدي یک قطعه لاکپشت سبز  نيز که بر اثر برخورد با شناورهای دریایی از قسمت لاک بالایی (کاراپاس) دچار آسیب دیدگی شده بود، پس از مشاهده محیط بانان اداره محیط زیست کیش برای مداوا به آکواریوم پارک دلفین ها منتقل شد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: لاکپشت سبز پس از گذراندن سه ماه دوره درمان و مراقبت های ویژه از سوي كاركنان پارک دلفین ها به زودی به آغوش دریا باز خواهد گشت.

گفتني است زيستگاه ۵ گونه از ٨ گونه لاک پشت دریایی، در خلیج فارس و دریای عمان است و از اين ميان دو گونه، لاک پشت سبز و پوزه عقابی اطراف کیش دیده می شوند.

زمان تخمگذاري لاک پشت پوزه عقابی از اواخر اسفند تا اواسط خرداد در سواحل کیش است  و لاک پشت سبز نيز از مناطق تغذیه ای اطراف کیش استفاده می کند.