گذر از پیک پنجم کرونا و از سرگیری پروازها به مقصد کیش

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش لازمه از سرگیری پروازها با ظرفیت 60 درصدی به مقصد کیش را رعایت دقیق ضوابط بهداشتی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، با اشاره بر لزوم اهمیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جزیره، گفت: از اولویت های نخست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از زمان آغاز پاندمی کرونا، ارایه خدمات  فرودگاهی، تسهیلات هوایی و دریایی طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت و شورای سلامت کیش جهت ارتقاء ایمنی و رضایتمندی مسافران است.

عزت اله محمدی با بیان این که اعمال محدودیت های پروازی بر اساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و شورای سلامت جزیره کیش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: با مساعد شدن شرايط جزيره كيش از یازدهم شهریور فعالیت ایرلاین ها طبق روال گذشته انجام می شود.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تصریح کرد: با هدف استمرار ارائه خدمات فرودگاه ها و صیانت از سلامت کارکنان، اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: ارائه خدمات شایسته به مسافران با نظارت مستمر کمیته تسهیلات و خدمات فرودگاهی، اعضای کمیته بحران، هلال احمر و شورای سلامت کیش با جدیت تمام ادامه دارد.

وی با اشاره به نصب دوربین های تب سنج و نظارت نیروهای هلال احمر و ناظران سلامت در فرودگاه بین المللی کیش، گفت: قرمز شدن وضعیت جزیره کیش در هفته های گذشته، سلامت ساکنان جزیره را به مخاطره انداخت؛ بنابراین عملکرد مسافران تاثیر بسزایی در کاهش و یا افزایش شیوع بیماری کرونا در فرودگاه ها دارد.

محمدی در ادامه این مطلب افزود: با توجه به مدت زمان ایستایی مسافران و تجمع آنها در سالن های فرودگاهی، دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید از سوی آنها به جد رعایت شود.

عزت اله محمدی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را از مهمترین راه های پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا و عدم اعمال محدودیت های مجدد عنوان کرد و از مسافران، گردشگران و ساکنان جزیره خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.