ایفای نقش مناطق آزاد در حوزه های بین المللی و فرا ملی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر نقش موثر مناطق آزاد برای راه اندازی ایرلاین ها در عرصه های بین المللی و فراملی تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در همایش بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری جزیره کیش که شامگاه پنجشنبه هشتم مهر در سالن ابن سینا مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، با تاکید بر نقش موثر مناطق آزاد در حوزه های بین المللی و فراملی گفت: راه اندازی پروازهای بین المللی در منطقه آزاد کیش از جمله اقدامات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که فعالان حوزه گردشگری نقش موثری در توسعه و پیشرفت جزیره کیش دارند، افزود: با تحقق یافتن این مهم می‌توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

آهنگران گفت: مدیریت جدیدی که مسوولیت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد را برعهده گرفته است نه فقط دولت بلکه امین نظام است و این نویدبخش روزهای بهتر برای مناطق آزاد خواهد بود.

وی افزود: با اهتمام به راهبرد جزیره کیش و به ویژه وفاداری به استراتژی این منطقه تلاش مضاعفی برای محقق شدن این اقدام مهم به کار گرفته شود.

آهنگران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش باید پیگیر این موضوع باشد و اگر اقدامی به فوریت انجام نشود قاعده جزیره کیش را از دست خواهیم داد.

وی گفت: در حال حاضر زمینه این طرح فراهم شده است و آمادگی استفاده از مسکن‌های پیش ساخته وجود داشته و جلساتی هم با قرارگاه خاتم، وزارت دفاع صورت گرفته است.

به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، تکنولوژی های مورد نیاز برای احداث خانه های پیش ساخته " 4 طبقه" در جزیره کیش مهیا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که برنامه مدونی برای احداث خانه های پیش ساخته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مدل ساختاری، مالی و اجرایی این طرح بر عهده بخش خصوصی بوده و تمایل فراوانی به انجام این کار دارند که این مهم در قیمت‌ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

آهنگران بر لزوم اهمیت تامین انرژی در کیش اشاره کرد و گفت: 49 درصد از سهام سازمان در فهرست واگذاری قرار دارد که در صورت واگذاری به بخش خصوصی فعال جزیره که حامی زیرساخت‌های کیش است صورت گیرد.

گفتنی است در همایش بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری جزیره کیش، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت، سعید پورعلی سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، روسای اصناف  و جمعی از فعالان اقتصادی و گردشگری حضور داشتند.