اجتناب از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و حفظ آمادگی و آموزش های لازم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم و حفظ آمادگی در شرایط فعلی و اجتناب از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه بر پیگیری اخبار از طریق مراجع رسمی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در سومین جلسه ستاد بحران که شنبه شب 28 خرداد برگزار شد، با اشاره به آیه " الا بذکر الله تطمئن القلوب" گفت: همه ما باید در این موارد با توکل بر خداوند آرامش خود و اطرافیان را حفظ و درکنار برنامه ریزی صحیح و علمی اصول ایمنی و هشدار ها را رعایت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پرهیز از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه تصریح کرد: با توجه به پس لرزه های متعددی که در کیش به وقوع پیوسته است حفظ آمادگی در برابر اتفاقات احتمالی الزامی بوده و مردم باید تنها اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند.

وی با اشاره به این نکته که باید در حوزه آموزش های امدادی و آشنایی مردم در شرایط فعلی پر رنگ تر عمل کرد افزود: برای آشنایی هر چه بیشتر مردم باید آموزش های لازم در فضای مجازی، صدا و سیما به درستی اطلاع رسانی شود.

کشاورز با اشاره به این نکته که تاکنون گزارش ریزش ساختمانی دریافت نشده عنوان کرد: کارشناسان فنی ستاد بحران موظف به بررسی ساختمان های نا ایمن و اقدام جهت رسیدگی به وضعیت ساختمان ها با قدمت ساخت بالاتر هستند و سازمان نیز به آن ها در این کار کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر هماهنگی بین بخشی گفت: در خصوص زمین لرزه الگوی قطعی وجود نداشته و مناطق را نمی توان با یکدیگر مقایسه کرد و گاهی کارشناسان نیز با درصدی خطا و احتمال مطالب را بیان می کنند از این رو تحلیل های رفتاری زلزله فقط از طریق مرجع رسمی زلزله نگاری کشور بررسی می شود 

کشاوز با تصریح این مطلب که حفظ آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران تا بازگشت آرامش به جامعه و توقف زمین لرزه ها ادامه دارد گفت: مردم می توانند از طریق شماره های 124 و 09347690111 برای دریافت پیام‌ها و گزارش های مردمی اقدام کنند

سعید پورزادی نیز در این نشست به آمادگی همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای مدیریت شرایط کیش پس از زمین لرزه‌های چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: از نظر امکانات در شرایط فعلی با مشکل روبرو نیستیم و به دلیل گذراندن نوروز، چادر به اندازه کافی موجود بوده و در صورت نیاز تعداد چادر‌های اقامتی افزایش خواهد یافت.

وی مجموعه المپیک و مصلی کیش را آماده ارائه خدمات اسکان به مردم عنوان کرد و گفت: سالن شماره یک و دو نمایشگاه بین المللی کیش نیز برای اسکان مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این که در تامین مواد خوراکی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم کمبودی وجود ندارد افزود: همچنین بیمارستان، مرکز توسعه سلامت و مجموعه درمانی فیاک نیز آمادگی کامل برای خدمات رسانی را دارد.