کیش، قشم و ارس مناطق آزاد پیشرو در افتتاح طرح های ملی

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور " کیش، قشم و ارس را به عنوان مناطق پیشرو در افتتاح پروژه‌های ملی‌ در سطح کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی  و ویژه اقتصادی، در هفتمین آئین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد که روز دوشنبه چهارم مرداد با حضور رئیس جمهور از طریق ویدیئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مناطق آزاد "کیش، قشم و ارس" بیشترین بهره برداری از طرح های ملی را به خود اختصاص دادند.

مومنی اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت های این حوزه از مهمترین چالش های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هشت سال گذشته بوده است.

مومنی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات به صورت بنیادی عملیاتی شدند، به تشکیل ساختار محیط زیست در راستای ایفای قوانین، انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در راستای استقرار زون بندی مناطق، تجهیز یگان حفاظت، ساخت اولین مجتمع مدیریت پسماند، پیاده سازی برنامه جامع مدیریت، نرم افزار جامع محیط زیست، آموزش و تولید محصولات ارگانیک به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد.

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قشم، ارس و کیش بهترین مناطق در افتتاح پروژه ها بوده اند، ارس و قشم بیشترین طرح ها را به سرانجام رسانده اند و افتتاح طرح‌های ملی دولت دوازدهم به ارزش یک هزار و 669 میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است در هفتمین و آخرین دوره افتتاح طرح های ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 33 پروژه به ارزش یک هزار و 669 میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار و 49 نفر به بهره‌برداری رسید.

در منطقه آزاد تجاری ارس 20 پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری 927 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 669 نفر، منطقه آزاد کیش چهار طرح به ارزش 103 میلیارد تومان و اشتغال 78 نفر و 9 پروژه در منطقه آزاد قشم به ارزش 637 میلیارد تومان برای اشتغال 302 نفر افتتاح شد.