پیشرفت کیش با تلاش جمعی سازمان، بخش خصوصی و همه کیشوندان میسر است

مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تاکید بر اهمیت تدوین رویدادهای تقویمی در طول یک سال و ایجاد زیرساخت های جذب گردشگری و سرمایه گذاری بر انسجام و تلاش سازمان، بخش خصوصی و همه کیشوندان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه دوشنبه سوم مرداد در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، رویدادسازی در جزیره را یکی از برنامه های مهم سازمان در حوزه افزایش ورودی مسافر و رونق کسب و کارها عنوان کرد و افزود: تعداد 22 رویداد ملی و بین الملل در سطح جزیره کیش پیش بینی شده است.

مهدی کشاورز، افزود: منطقه آزاد کیش دارای 90 هکتار شهرک دانشگاهی است که در حوزه زیرساخت های جذب گردشگری ظرفیت های سطحی ایجاد شده و سهم گردشگری، ورزشی و آموزشی مشخص نشده که در این زمینه نسبت به تدوین برنامه های کاربردی اقدام کردیم.

وی، خاطر نشان کرد: ما موظف به برطرف کردن مشکلات مردم هستیم به طور حتم سازمان منطقه آزاد کیش با تلاش گسترده مشکلات مردم را مرتفع خواهد کرد و این موضوع از طریق مقامات دولتی در حال پیگیری است.

مهدی کشاورز "اصلاح ساختار، تناسب شغل و شاغل، تعیین تکلیف برنامه های حقوقی" را از برنامه های کوتاه مدت سازمان برشمرد و بیان داشت: برای تحقق این مهم با تعریف برنامه های اجرایی، گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش "توریسم سلامت و درمان، تندرستی و نشاط، ورزش و آموزش" را به عنوان برنامه های میان مدت سازمان، عنوان کرد و گفت: طبق برنامه زمان بندی؛ چهار زمین ورزشی تا مهر امسال آماده خواهد شد.

مهدی کشاورزی مزیت های جزیره کیش را "دریا، ۴۲ کیلومتر ساحل، هوای پاک، ۶۴ هکتار زمین اسب سواری و مراکز دیگر گردشگری و تفریحی" برشمرد و افزود: طول سال های گذشته در این حوزه ها برای جذب گردشگری و یا ساماندهی سواحی هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ریشه در سنوات گذشته دارد و امروز به یک بحران و دغدغه عموم مردم تبدیل شده است، بنابراین نباید برای حل مشکلات با چنین ادبیاتی اقدام به مطالبه گری کنیم.

مهدی کشاورز حل مشکلاتی همچون "کاهش پرواز ها، پاسخگویی به موقع مسوولان به رسانه ها، ایجاد زیرساخت های عمرانی، گردشگری، سرمایه گذاری و ..." را مطالبه به حق عموم مردم عنوان کرد و گفت: مقایسه ها باید بر اساس واقعیت ها باشد، در گذشته اقدامات اولیه همیشه مورد استقبال قرار می گرفت در همان زمان نیز ترک فعل هایی انجام شده است و امروز با توسعه و پیشرفت نا متوازن مواجه هستیم.

کشاورز با بیان این که اعتقاد داریم که رسانه های دارای مجوز، دیده بان واقعی و صادق یک منطقه هستند، اظهار داشت: مثل همیشه در طراحی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت صادق و منصف باشید.

وی تاکید کرد: از انتقاد سازنده استقبال می کنیم ولی در کنار انتقاد منصفانه باید ظرفیت های ایجاد شده نیز به نحو شایسته اطلاع رسانی شود.

به گفته کشاورز تداوم برگزاری جلسات و ایجاد فضای صمیمانه در قالب گفتگو و تبادل نظر می تواند نتایج موثری را به دنبال داشته باشد.

مرتضی ناظری نماینده رزنامه کیهان در جزیره کیش با بیان این که رسانه ها چشم و گوش سازمان هستند و وجود مهدی کشاورز به عنوان مدیرعامل مدبر در هرم سازمان می تواند این جزیره را بهتر و بهره‌مندی کیش را برای سرمایه گذاران و گردشگران تسهیل کند، گفت: هیچ کس توقعی برای حل مشکلات موجود در این زمان کوتاه را ندارد و رسانه ها همیشه همراه و هم گام با سازمان هستند.

امیر رضا غربانی مدیر مسول روزنامه اخبار کیش با اشاره به نقش مهم دولت عدالت محور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر انسجام همگانی و ارائه برنامه های اجرایی و کاربردی برای حل مشکلات پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: آمادگی خود را برای ارائه طرح های نوآورانه برای برون رفت از مشکلات پیش رو اعلام می کنیم.

بهرام عرب وند صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه پژواک کیش ضمن قدردانی از شیوه مدیریتی مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم رسانه ها در رویدادها و نشست های مختلف اشاره کرد و افزود: در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از ظرفیت های جزیره کیش نیز استفاده شود.

زیبا حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات کیش در رابطه با مدیریت صحیح سفارش آگهی ها توسط شرکت ها و موسسات تابعه سازمان به رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه های محلی کیش بدون دریافت بودجه ای از وزارت ارشاد مسوولانه در حوزه اطلاع رسانی فعالیت می کنند و نیاز است این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بهمن عبداللهی مدیر مسوول هفته نامه دولتخانه کیش بر جایگاه ارزشمند امانت داری فعالان رسانه ای جزیره اشاره داشت و گفت: تمام تلاش رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی شناسایی و حل مشکلات موجود است که این مهم به عنوان یک مطالبه مردمی در اولویت کاری اصحاب رسانه کیش قرار گرفته است.

بابک عامل مدیر مسوول و صاحب امتیاز آوای کیش در خصوص بازنگری برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره کیش، گفت: باید فعالیت های فرهنگی و هنری با یک رویکردی نوین باشد.

سالومه افلاکی معاون خبر صدا و سیمای مرکز کیش بر لزوم اهمیت مشارکت در حوزه های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: ماهیت خبر به روز بودن آن است از این رو باید مسوولان به موقع پاسخگو مطالبات مردمی از طریق صدا و سیمای مرکز کیش باشند.

محمدرضا بازگیر نماینده خبرگزاری فارس در جزیره کیش، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش باید از ظرفیت مجامع بازاریان و بازرگانان در حوزه گردشگری و رونق کسب و کارها استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط مستمر فعالان عرصه رسانه با مسوولان سازمان سبب جلوگیری از شایعات از طریق رسانه های زرد می شود

حسین حسین زاده نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا در کیش با بیان این که دعوت از رسانه ها فقط نباید به نشست ها و رویدادها ختم شود، افزود: باید جلسات مستمر با مسوولان در حوزه های مختلف برگزار شود.

در این نشست مقرر شد بخش خصوصی با تلاش بیشتر و برنامه محوری به همراه سازمان در جهت جذب گردشگر تلاش کنند و سازمان زیر ساخت ها را آماده کند.

باید بازارها جذابیت داشته باشد و نرخ برخی خدمات منطقی شود و دست دلال ها و ‌واسطه ها در حوزه های گردشگری با کمک اصناف و نظارت های بیشتر سازمان کوتاه شود.

لازم به ذکر است برخی از فعالان رسانه ای در جزیره کیش به نحوه ارتباطات و تعامل مسوولان با اصحاب رسانه گلایه کردند و خواستار پاسخگویی به موقع مدیران در راستای مطالبه گری عموم مردم شدند.