در نشست مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش با رئيس بنياد مستضعفان عنوان شد:

پروژه ترمينال جديد فرودگاه كيش بايد الگويي از كيفيت و سرعت انجام كار باشد

غلامحسين مظفري: تسريع در روند اتمام پروژه ترمينال جديد فرودگاه، به لحاظ اقتصادي و مالي به نفع همه دست اندر كاران طرح خواهد بود

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش،ضمن تبريك به مناسبت ولادت امام رضا(ع) و ابراز خرسندي از فرصت پيش آمده براي ديدار با سيد پرويز فتاح رئيس بنياد مستضعفان گفت: از زماني كه دكتر فتاح مسئوليت بنياد را پذيرفتند، قرار داد ترمينال جديد در منطقه آزاد کیش منعقد و با حساسيت و تلاش مضاعف پيگيري شد.

مظفري افزود: اين اتفاق اميد را در دل ها زنده كرد و اميدوارم با ياري خداوند متعال مطابق قرارداد و زمانبندي تعيين شده بتوانيم پروژه را به سرانجام برسانيم.

وي عنوان كرد: پروژه بزرگي مانند ترمينال جديد فرودگاه بين المللي كيش پس از وقفه اي طولاني و سپري كردن فراز و فرود هاي بسيار و همچنين ارزيابي هاي متعدد توسط معاونت عمراني و زيربنايي و معاونت اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان،به عنوان مسئوليت و وظيفه ما دوباره تا حصول نتيجه مطلوب پيگيري مي شود.

غلامحسين مظفري گفت: با همفكري اعضا هيات مديره، دكتر خانزادي و دكتر آخوندي در آسيب شناسي ها به اين نتيجه رسيديم كه با همكاري شركت ملي ساختمان كار را آغاز كنيم.

وي افزود: خوشبختانه قرارداد به روز شد اما شرايط به لحاظ شرايط اقتصادي روز به روز سخت تر شد و به هر تقدير الزاماتي تعريف كرديم و با اصرار مجموعه سازمان در حفظ اين سرمايه ملي در منطقه آزاد كيش، قرار بر آغاز كار با كيفيت با سرعت قابل قبول شد كه به امضاء تفاهم نامه و قرارداد انجاميد.

خرسنديم امروز در شرايطي كه بخش زيادي از موضوعات مطرح شده در جلسات پيشين با دكتر فتاح مرتفع و روند پروژه تسريع شده ميزبان شما عزيزان هستيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت: سرعت و كيفيت انجام كار، دو اصل مهمي است كه مورد تاكيد دكتر فتاح بوده و سرلوحه كار سازمان براي به پايان رساندن پروژه در اين منطقه با اقليم خاص قرار گرفته است.

مظفري در خصوص تامين منابع مالي پروژه با اشاره به اينكه ٢٠ درصد مبلغ به صورت نقد و مابقي با تهاتر زمين انجام مي شود افزود: از سال گذشته براي نخستين بار در كشور با انتشار اوراق صكوك به همت دكتر آخوندي در سمت معاون اقتصادي و سرمايه گذاري، براي پرداخت بخش نقدي مشكلي نخواهيم داشت و مطابق قرارداد از مرز ٢٠ درصد هم عبور كرده ايم.

وي عنوان كرد: طبق پيشنهاد ما كه مورد توافق نيز قرار گرفت، با واگذاري اين زمين با كيفيت كه مازاد بر مبلغ پروژه است، كل هزينه ها پرداخت مي شود.

غلامحسين مظفري بيان داشت: قطعا اين طرح مي تواند به عنوان الگو نسبت به پروژه هاي گذشته، به لحاظ كيفيت و سازه ارتقا يابد چرا كه بخش عمده اي از تجهيزات پروژه در داخل و همچنين پل هاي تلسكوپي توسط يك شركت دانش بنيان داخلي ساخته شده، كه خود نشان دهنده ظرفيت بالاي توليد داخل است.

مظفري با تاكيد بر اينكه تسريع در روند اتمام پروژه به لحاظ اقتصادي و مالي به نفع همه دست اندر كاران خواهد بود گفت: سازمان منطقه آزاد كيش با جديت تعهدات خود را مطابق قرارداد در بحث هاي تامين مالي پيش خواهد برد و توقعي كه از شركت ملي ساختمان به عنوان يك شركت معتبر و توانمند دارد اين است كه به كمك بنياد مستضعفان طي يك هم افزايي پروژه را به اتمام برساند تا منشا خير و بركات براي كشور باشد.