پایگاه اسکی روی آب و سالن وزنه برداری در "روز کیش" افتتاح شد

پایگاه اسکی روی آب و سالن وزنه برداری به مناسبت بزرگداشت 20 آبان "روز کیش" در جزیره افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر پنجشنبه 20 آبان "روز کیش" با حضور در آئین گشایش پایگاه اسکی روی آب در اسکله تفریحی بزرگ که در زمینه قایقرانی و کیبل اسکی فعالیت خود را آغاز می کند؛ این مهم را گامی دیگر در ارتقاء دانش فنی و توسعه این رشته ورزشی عنوان کرد.

آهنگران با بیان این که آغاز به کار پایگاه اسکی روی آب می تواند در استعدادیابی جوانان و ساماندهی این ورزش جذاب در کیش تحول آفرین باشد، اظهار داشت: با برنامه مدون و حضور اساتید برجسته این رشته ورزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی می توانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.

همچنین آهنگران افتتاح سالن وزنه برداری را اقدامی مهم برای ارتقاء و پیشرفت ورزشکاران این رشته ورزشی برای شرکت در رقابت های ملی و منطقه ای اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد کیش می تواند الگویی برای تمام رشته ورزشی در سطح کشور باشد. 

وی در ادامه از بخش های مختلف مجموعه المپیک کیش به ویژه سالن چند منظوره و سالن اسکواش بازدید کرد و اقداماتی که در این حوزه ها برای ارائه هر چه بهتر خدمات به ورزشکاران مورد توجه قرار گرفته بود قدردانی کرد. 

همچنین دکتر اعظمی نژاد رئیس کمیته اسکراب کیش در مراسم افتتاحیه با تاکید بر این که راه اندازی پایگاه اسکی روی آب یک خبر مسرت بخشی برای ورزشکاران این رشته در جزیره کیش است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده یک تیم اجرایی در بازه زمانی سه ماه از تهران به کیش اعزام می شوند و در حوزه های مربیگری و آموزش های نخست این رشته ورزشی، کارگاه های مختلفی برگزار خواهیم کرد.

به گفته اعظمی نژاد با تحقق این مهم، قایقران هایی که در این رشته ورزشی تمرین می کنند می توانند با مراجعه به پایگاه اسکی روی آب، دانش فنی خود را در این خصوص افزایش دهند.

وی بر نقش مهم پایگاه ورزشی اسکی روی آب و قایقرانی اشاره داشت و گفت: با شناسایی افرادی که در رشته ورزشی اسکی روی آب فعالیت می کنند، برنامه های دوره ای، تئوری و عملی زیر آب در قالب یک کارگاه برای ورزشکاران پیش بینی شده است.

اعظمی نژاد خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مجموعه نظارت دقیق و ساماندهی بر این رشته ورزشی در منطقه آزاد کیش عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است در آئین افتتاح دو مجموعه ورزشی به مناسبت بزرگداشت 20 آبان "روز کیش" و بازدید از بخش های مختلف مجموعه ورزشی المپیک کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست معاونت گردشگری، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش حضور داشتند.