معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در گرامی داشت روز اصاف:

نهادهای اقتصادی و صنوف چرخ دنده های اقتصاد بازرگانی و مدنی کشور هستند

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نهادهای اقتصادی و صنوف چرخ دنده های اقتصاد بازرگانی و مدنی کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا سعیدی در مراسم گرامی داشت روز ملی اصناف که با حضور مسوولان محلی منطقه آزاد کیش شامگاه یکشنبه سوم تیرماه در مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، افزود: اصناف و جوامع بین مسوولان و مردم نقش مهمی بر عهده دارند و بین فعالان اقتصادی و مسوولان نیز مسولیت انتقال خواسته ها و برنامه ها را بر عهده دارند.

وی عدم قطعیت در بازار، تکنولوژی و محیط را سه عنصر ایجاد فضای متخاصم در زمینه فعالیت های اقتصادی برشمرد و تشریح کرد: این عوامل نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها موجب مشکلات اقتصادی می شود اما نحوه برخورد با این شرایط مهم است.

سعیدی با اشاره به پیگیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیرنده در خصوص اجرای راهکارهایی برای رفع مشکلات منطقه آزاد کیش افزود: فراز و فرودهای نرخ ارز یکی از دشواری ها و علل بی ثباتی بازار است اما در این شرایط نا بسامان یک سوال مطرح می شود و آن هم اینکه آیا رفتار ما متناسب با این فضا هست؟

محمد رضا سعیدی تصریح کرد: برخی کشورها در شرایط دشوار اقتصادی به راهکارهای خوبی دست یافته اند که متضمن ادامه فعالیت هایشان شده است. ما نیز باید قابلیت های خود را متناظر با شرایط کنونی کنیم و با تشکیل اتاق های فکر در جوامع و اصناف برای شرایط امروز پاسخ دهی مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عملیات روانی دشمنان برای آسیب زدن به اقتصاد کشور گفت: برخی فضاسازی ها برای ضربه زدن به اقتصاد است از جمله طرح موضوع فروش زمین در کیش به سرمایه گذاران خارجی، که با وجود تکذیب این خبر همچنان شاهد انتشار آن هستیم تا امنیت روانی مردم را مخدوش کنند و به اهداف خود برسند. در این شرایط باید مراقب باشیم با دامن زدن به برخی شایعات شرایط را دشوار تر نکنیم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش برای مدیریت وضع موجود گفت: تعامل، همفکری و ایجاد فضای برنامه ریزی شده از مهمترین راه حل های برون رفت از شرایط نا مطلوب اقتصادی است.

وی در پایان در فضای حاضر بر وجود اعتماد به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی تاکید کرد و افزود: مرکزیت این سرمایه اجتماعی اخلاص و صداقت است که باید بین همه ما باشد و نیاز داریم در این دوران از دیدگاه های شهدا بهره گیریم.

فرمانده انتظامی کیش هم در این مراسم با تشریح وضعیت اقتصادی و طرح های تحریمی دشمنان علیه اقتصاد کشور، اصناف را از عوامل اصلی دفاع از کیان کشور برشمرد و گفت: جزیره کیش امروز به عنوان یک برند گردشگری و در واقع یک کالای ایرانی است که می تواند جایگزین مناسبی برای مقاصد گردشگری ایرانیان باشد.

سرهنگ جهانبخش راه تحقق این امر را تغییر نگاه ها به کیش دانست که باید از درون مردم آغاز و از ظرفیت های کشور حمایت شود.

وی با پیشنهاد تعیین تقویم فعالیت اصناف کیش در برنامه ریزی های اقتصادی کیش، این موضوع را در هدفمند شدن برنامه ریزی های اقتصادی جزیره بسیار تاثیر گذار عنوان کرد.

فرمانده انتظامی کیش صنوف کیش را سربازان همیشه پا به کار جبهه اقتصادی جزیره عنوان کرد که با استفاده از تجربیات و ظرفیت های فکری آنان می توان از وضعیت اقتصادی امروز به سلامت گذر کرد.
بنابر همین گزارش حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در این همایش که با عنوان پلیس، اصناف و امنیت برگزار شد با اشاره به تلاش های دشمن در زمینه اقتصادی برای ضربه زدن به نظام گفت: در این شرایط اصناف نقشی حساس و بی بدیل برای بر هم زدن نقشه های دشمنان دارند.

امام جمعه کیش افزود: اصناف بازویی توانمند برای انقلاب هستند و در دوران پیش از انقلاب،  جنگ تحمیلی و امروز پشتوانه خوبی برای نظام و اهداف آن بوده اند.

وی با اشاره به نامگذاری روز اصناف به علت شهادت جمعی از بازاریان معتبر کشور همچون حاج مهدی عراقی و خلیل طهماسبی که در دوران خود کمک های بسیاری به پیروزی انقلاب اسلامی کرده بودند، این نامگذاری را پشتوانه معنوی خوبی برای برنامه های اقتصادی اصناف دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده کمک به تقویت اقتصاد خرد را از الزامات امروز کشور دانست که به ثبات اقتصاد کلان کشور کمک بزرگی می کند.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان اقتصادی، روسای صنوف و فرمانده انتظامی کیش برای کمک به تامین امنیت در جزیره کیش تقدیر شد.