نشست هم اندیشی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بانوان هنرمند و کارآفرین کیش

انسیه خزعلی در دیدار با بانوان هنرمند و کارآفرین کیش بر حمایت های ویژه از زنان سرپرست خانواده و همچنین آموزش زوج های جوان در بحث های مهارتی سبک زندگی به دور از شعار زدگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور امروز شنبه 20 اسفند در دیدار خود با بانوان اقشار مختلف جزیره، خلا دادگاه خانواده را یکی از مسائل مهم کیش برشمرد و گفت: امیدوارم راه اندازی مجمع خیرین و کلینیک خانواده به عنوان یکی از برنامه های ضروری کیش در کوتاه مدت اجرایی شود.

وی افزود: کلینیک خانواده باید در قالب مشاوره های حقوقی و در کنار آن روانشناسی باشد تا نیاز خانواده های کیش در این زمینه ها را بر طرف سازد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: اجرای بحث فرزند آوری به دلیل نبود بودجه و اعتبار لازم طبق مصوبات قانون، عملیاتی نشده است و امیدواریم سال آینده بحث بودجه در این زمینه بهبود یابد و امکان عملیاتی شدن بند های قانون جوانی جمعیت را اجرایی کنیم.

انسیه خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از قوانین حامی زن و خانواده در کشور وجود دارد اما برای اجرای آن خلا اهرم های فشار و ضمانت های اجرایی وجود دارد، نیرو های اجرایی و وزارت خانه ها نیز باید ما را به عنوان بخش ستادی در اجرای موضوعات مد نظر برای زنان و خانواده یاری کنند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما، رصد و ارزیابی میزان اجرای قانون است، بنابراین در سال گذشته تلاش کردیم تا برای همه استان ها اعتباراتی را از مسئولیت های اجتماعی، برنامه و بودجه و ارگان های مختلف در خصوص مسئله زنان فراهم کنیم.

بررسی نیاز های زنان سرپرست خانوار، راه اندازی گردشگری و آموزش های آشپزی با بهره گیری از توان بانوان جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، پیگیری بیمه فعالان صنایع دستی، بررسی امکان ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین و هنرمندان جزیره، اجرای برنامه های آموزش و پرورش برای والدین در خصوص آموزش سبک زندگی و هویت دختران به صورت پایلوت در کیش و ایجاد پارک ویژه بانوان جزیره و در اولویت قرار دادن مسائل ورزشی زنان از مسائل مهمی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

بر اساس این گزارش پیشنهاداتی همچون ایجاد اتحادیه های تعاونی در ارتباط با مشاغل تخصصی خاص با توجه به شرایط کیش، ترویج فرهنگ های زیست محیطی و آموزش های مورد نیاز برای صیانت از محیط زیست جزیره، حمایت های ویژه از زنان سرپرست خانواده و زنان بد سرپرست، آموزش زوج های جوان و بحث های مهارتی سبک زندگی به دور از شعار زدگی برای ایجاد تحول در وضعیت زنان با پشتیبانی و تسهیلگری دولت نیز در دیدار انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بانوان جزیره مطرح شد.