منطقه آزاد کیش مرجع رویدادهای ورزشی می شود

وزیر ورزش و جوانان کشور زیرساخت ها و شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه آزاد کیش را یکی از ظرفیت های بارز جزیره دانست که این منطقه می تواند مرجع رویدادهای ورزشی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کشور بعد از ظهر جمعه21 آبان در نشست صمیمانه با روسای هیات های ورزشی، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش جزیره که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد: بر نقش مهم این منطقه به عنوان جزیره ای رویداد محور در حوزه ورزش تاکید کرد.

حمید سجادی با بیان این که با استقرار تیم آئین افتتاحیه و اختتامیه رویدادهای مختلف ورزشی در جزیره کیش می توان به عنوان منطقه ای رویداد محور در این حوزه نقش آفرینی کرد، اظهار داشت: با تامین نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز و استقلال کار در این زمینه، کیش انتخاب نخست فدراسیون های ورزشی می شود.

سجادی در رابطه با این که در سطح کشورهای مختلف صدها مورد رویداد در حوزه ورزش برگزار می شود؛ اظهار داشت: با  شناسايي رويداد هایی كه تشابه آب و هوايي با این منطقه دارند می توان برای برگزاری چنین رویدادهایی در کیش گام های موثری برداشت.

وی تاکید کرد: روسای هیئت های ورزشی جزیره کیش می توانند با ایجاد تعامل سازنده با کشورهای همسایه که تشابه آب و هوایی با این منطقه دارند نسبت به محقق شدن این مهم اقدام کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای برگزاری دوره همبستگی المپیک به میزبانی جزیره کیش، گفت: منطقه آزاد کیش می تواند در سطح کشور مرجع برگزاری رویدادهای ورزشی شود.

حمید سجادی با تاکید بر لزوم اهمیت نو آوری و خلاقیت در ورزش کیش، افزود: کیش می تواند در حوزه ورزش و محیط زیست پیشرو باشد و با فدراسیون ها و روسای هیئت های ورزشی تعامل سازنده داشته باشد.

سجادی جزیره کیش را بهترین منطقه برای برگزاری دوره های اکتیورست تیم های ملی معرفی کرد و افزود: جزیره کیش با ظرفیت های گردشگری، شرایط آب و هوایی و حمل و نقل دریایی و هوایی می تواند مقصد بسیار از ورزشکاران باشد.

وی بر ضرورت راه اندازي شوراي انديشه ورزي ورزش و شوراي انديشه ورزي جوانان اشاره داشت و گفت: شوراي انديشه ورزي ورزش از اولويت مهمي برخوردار است و ضمن توجه به این دو اصل باید طرح های خلاقانه و ایده های جدید در این زمینه ارائه شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص روحیه شاد و پیگیر بودن رئیس جمهور کشورمان در حوزه ورزش، گفت: آیت الله رئيسي به ورزش های خانواده، همگاني و قهرماني تاکید بسیاری داشتند.

به گفته وزیر ورزش و جوانان روحيه مردمي ايشان بیانگر دولت مردمي، انقلابي و اهداف گام دوم انقلاب هست و يكي از بيانيه های گام دوم انقلاب می توان توجه به نسل جوان و انقلاب تمدن اشاره داشت.

حمید سجادی با بیان این که کیش با هدف تحقق بيانيه گام دوم انقلاب "جوان گرايي" را در دستور كار خود قرار داده است، اظهار داشت: در این زمینه اقدامات مهم در وزارتخانه آغاز شده و جوان گرايي اولويت كار است.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود نقش وزارت ورزش را موتور تولید امید و عزت عنوان کرد و گفت: عزت و امید آفرینی در جامعه از اولویت های نخست وزارتخانه است و با جدیت تمام و تلاشی مضاعف در این مسیر گام های موثری خواهیم برداشت.

وی با بیان این که ١٤ هزار هيئت ورزشي در استان ها ريشه هاي درخت قهرمان پروري كشور هستند، بیان داشت: با رویکرد جدید نسبت توانمند سازی ساختار در حوزه ورزش اقدام کردیم از این رو برگزاري رویداددهای مختلف ورزشی به مناسب بزرگداشت روز کیش در جزیره خبر مسرت بخشي است و دست اندرکاران این رخداد مهم قابل تقدیر هستند.

به گفته سجادی ارائه خدمات شایسته در كيش از قبيل ايستگاه هاي دوچرخه سواري مي تواند رضايتمندي گردشگران را به دنبال داشته باشد و تحقق اين مهم نيز سبب رونق گردشگري مي شود.

وی بر جایگاه مهم کیش در حوزه ورزش تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مسوولیت مهمی در قبال مردم دارند و باید در استای مسوولیت اجتماعی برای ارتقاء و پیشرفت ورزش جزیره تلاش کنیم.

همچنین در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش و رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم گزارشی جامع ارائه کردند. 

گفتنی است در این نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با روسای هیات های ورزشی، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش جزیره، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونان و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شهاب الدین عزیز خادم رئیس فدراسیون فوتبال، هیئت همراه وزارتخانه ورزش و جوانان، مسول تربیت بدنی استان هرمزگان، عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم حضور داشتند.