مشارکت عمومی در حفظ سلامت فضای شهری، جاذبه نوروزی کیش

گردشگران نوروزی کیش سلامت فضای شهری را مهم ترین دلیل انتخاب این جزیره برای سفرعنوان کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش ، جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و گردشگری کیش در سال‌های اخیر از جمله عوامل موثرایجاد انگیزه‌ درهموطنان برای سفر به جزیره کیش بودند، اما در ماه‌های گذشته نمونه بودن این جزیره در رعایت ضوابط بهداشتی، اصلی‌ترین دلیل انتخاب این منطقه به عنوان مقصد گردشگری بوده است.

حیدر دواشی که همراه خانواده‌ی خود از اصفهان به کیش آمده است، جاذبه‌های تفریحی جزیره را دلیل اصلی انتخاب خود برای سفر عنوان کرد و گفت: پس از دو سال کار مداوم، احساس می کردم نیاز شدیدی دارم تا به کیش سفر کنم. وی شرایط بهداشتی این جزیره را قابل ‌قبول عنوان کرد.

مرد جوانی هم که برای چهارمین بار از بوشهربه کیش آمده بود، باوجود اینکه از امکانات تفریحی کیش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهر رضایت کامل داشت، خواستار توجه بیشتر اماکن اقامتی و پذیرایی به رعایت ضوابط بهداشتی شد و گفت: برخی گردشگران هنگام ورود و خروج و سفارش غذا از ماسک استفاده نمی‌کنند که باید به آنها تذکر جدی داده شود. برخی از نیروهای پذیرایی نیز هنگام سرو غذا ماسک ندارند.

خانم روحبخش که به همراه همسرش از مشهد و برای چندمین بار مهمان کیش زیبا بودند، تمیزی و سلامت کیش را دلیل اصلی انتخاب این جزیره به عنوان مقصد گردشگری خود عنوان کرد و گفت: بسته شدن مسیر دریایی کیش در راستای حفظ سلامت گردشگران امنیت روانی بیشتری را برایمان پدید آورد.

نصرت غفارزاده و همسرش نیز که از تهران،  مهمان کیش هستند، گرمای کیش را انگیزه‌ی خودشان از سفر عنوان کرده و گفتند: در اسکله‌ها و سواحل کیش، باید نظارت بیشتری جهت رعایت ضوابط اعمال شود چراکه برخی گردشگران توجه جدی به این امرندارند.

خانم جوانی که از کسبه‌ی یکی از بازار‌های کیش بود  نیز، خواستار توجه جدی مسافران به رعایت ضوابط بهداشتی شد و گفت: بعضی از مسافران در این مورد حتی افراط می کنند، اما بعضی دیگر اهتمام کمتری به رعایت ضوابط دارند.