مهدی کشاورز خبر داد:

محصول شرکت های دانش بنیان جزیره در اولویت خریدهای سازمانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح پنجشنبه دهم آذر در بازدید از شرکت دانش بنیان اسپید مارین کیش در جریان روند فعالیت های این شرکت در حوزه ساخت شناور های مختلف قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت دانش بنیان اسپید مارین کیش تنها شرکت دانش بنیان دریایی جزیره است که در حوزه طراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس، فولادی و آلمینیومی فعالیت می کند.

در‌ همین راستا مهدی کشاورز در جریان بازدید از این مجموعه ضمن قدردانی از تلاش های علمی و فناورانه این شرکت در حوزه تولید، بر ضرورت تامین محصولات مورد نیاز سازمان و شرکت های تابعه از شرکت های دانش بنیان داخل جزیره تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفی محصولات شرکت های دانش بنیان داخل جزیره نیازمند حمایت همه جانبه سازمان است و حرکت به سمت صادرات محصول این شرکت ها به عنوان یک اولویت اساسی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش دنبال می شود

شایان ذکر است؛ طراحی و ساخت شناورهای تفریحی، مسافربری، خدماتی و آتش نشانی بخشی از فعالیت های این شرکت دانش بنیان است که با برخورداری از ظرفیت قابل توجه در این زمینه می تواند به نیازمندی های جزیره کیش و حتی کشتی هایی که در کیش به عنوان پایلوت استفاده می شوند خدمات ارائه دهد.

بنابراین گزارش، ضمن این که ارائه خدمات در بخش طراحی و ساخت ۱۰۰ درصد از توان و دانش نیروهای  این مجموعه استفاده می شود، نخستین شناور آتش نشانی نیز در سال ۱۳۸۸ توسط این شرکت ساخته شده و تجارب خوبی در این حوزه کسب نموده است.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از کارخانه کیش چوب و روند صادرات محصولات این کارخانه بازدید کرد.

کشاورز در این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت های صنعتی کیش و رشد بخش صنعت و تسریع فرآیند توسعه بر ایجاد شرایط مناسب صادرات و بهره برداری بهینه از منابع اقتصادی کشور تاکید کرد.