لزوم ارائه ایده های نو در جبهه های فرهنگی و اقتصادی کشور

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گرامی داشت ایثار و شهادت بر نقش موثر بسیجیان و ایثارگران در ارائه ایده های نو در جبهه های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گرامی داشت ایثار و شهادت که شامگاه جمعه پنجم آذر در مجموعه آوای خلیج فارس "آبنمای موزیکال" برگزار شد، گفت: با فراهم شدن شرایط مناسب در جزیره کیش امروز می توانیم در کنار بسیجیان و ایثارگران در جبهه های فرهنگی و اقتصادی گام های موثری برداریم.

به گفته لواسانی همه ما در هر جایگاهی که هستیم به عنوان یک ایثارگر باید در حوزه های ایثار و شهادت ایده های نو ارائه دهیم و در این حوزه وارد رقابت با فعالیت های دیگر شویم.

وی اظهار داشت: در یک جنگ نظامی کاملا آتش معلوم است ولی جنگ های اقتصادی و فرهنگی بی صدا ویران می کند و همه ما در خط مقدم این جنگ هستیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که فرزندان شهدا اگر در این جنگ دچار خطا و اشتباه شوند حتما در آخرت دوبار مجازات می شوند، گفت: یعنی یک بار مثل همه و یک بار هم به خاطر این که آبروی پدرانمان را حفظ نکردیم.

محمدرضا لواسانی تصریح کرد:  کار برای ما خیلی سخت است و تک تک همه ما مسوول هستیم.

لواسانی با تاکید بر این که موضوعات و مشکلات کیش به حدی رسیده است که دیگر نمی تواند حیاط خلوت برخی ها باشد، افزود: امروز باید کارهای جدی انجام داد در غیر این صورت دچار چالش خواهیم شد به طوری که حتی برای ابراز نظر باید جنگید.

وی با اشاره به این که در حق این جزیره بی امانتی و بد امانتی شده است، خاطر نشان کرد: جزیره ای که به شبکه آب و برق کشور متصل نیست و کاملا خود گردان است، کل آب و برق جزیره را به بخش خصوصی فروختند و دیگر تصمیم گیر نیستیم؛ حتی طبق قانون شبکه را نمی توان فروخت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: در جزیره کیش یک نیروگاه هست اگر خاموش شود کیش با مشکل بزرگی مواجه می شود و این موضوعی است که مردم با آب و برق سر و کار دارند و متوجه این موضوع می شوند.

محمدرضا لواسانی در ادامه این مراسم با اشاره به خاطرات یکی از اسرای شهید هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: حاج آقا ترابی نقل می کند که در روز تاسوعا اسرا مشغول قرائت زیارت عاشورا بودند که یکی از آنها به نام عمو حسن بی اختیار بلند گریه می کرد که مورد شکنجه عراقی ها قرار گرفت به طوری که بدن عمو حسن را با طناب به جیپ جنگی بسته بودند و روی زمین می کشیدند.

لواسانی افزود: به نقل از حاج آقا ترابی نزدیک های صبح که نفس های آخر عمو حسن بود وصیت کرد که اگر آزاد شدید به خانواده ام و همه مردم اطلاع بدید که من به خاطر گفتن یا حسین چگونه شهید شدم و اگر کسی در ادامه مسیر شهدا کوتاهی کند در آخرت از آن شخص نخواهم گذشت.

وی ادامه داد: همه ما مسوولان خادم مردم هستیم و در مقابل ایثارگران این خادم بودن دو چندان است.

سرهنگ پاسدار محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش مراسم گرامی داشت ایثار و شهادت را برنامه ای عنوان کرد که از دل برآمده و با پیشنهاد مجموعه ایثارگران و به میزبانی آنان برگزار شده است، گفت: همه میهمانان و کسانی که در کیش حضور دارند میهمان محفل شهدا هستند و روحشون ناظر و شاهد بر این محفل است.

میرزاده افزود: این مراسم تجدید میثاق و مروری است بر خاطرات شهدا و سرآغاز خوبی برای کارهای ارزشمند و ماندگار شهدا و ایثارگران خواهد بود.

سردار فتح اله جعفری در مراسم گرامی داشت ایثار و شهادت به روایت عملیات  هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام با فرهنگ و روحیه شهادت طلبی به نبرد دشمن رفتند و حماسه های بزرگی آفریدند به طوری که نقشه حمله به ایران روی میز آمریکایی ها بود و تجربه کرده بودند که با ایران نمی توانند وارد جنگ شوند و هیچ اقدام نظامی بر علیه ایران نتوانستند انجام دهند.

علیرضا قزوه در این مراسم ضمن اجرای شعر آیینی و حماسی بر لزوم اهمیت شناسایی ظرفیت های فرهنگی این جزیره اشاره کرد و گفت: باید نسبت به تربیت فرزندان کیش در حوزه شاعری و نویسندگی اقدام شود.

وی افزود: به خاطر اهمیت موضوع، جزیره کیش باید به مرکز اقتصادی و فرهنگی ایران تبدیل شود.

قزوه خاطر نشان کرد: کتاب قصه ای در هندوستان ۱۵ بار بازنویسی و به ۴ زبان منتشر کردیم لذا باید در این زمینه و ترویج زبان شعر فارسی گام های موثری برداشت.

گفتنی است در این مراسم ماشالله شاهمرادی به برنامه طنز و جنگ پرداخت و در ادامه با مداحی حاج احمد نیکبختیان و اجرای رزم نماهنگ این مراسم به پایان رسید.