مدیر کل سرمایه گذاری خارجی؛

قوانین حاکم بر کیش مشوق سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

مدیر کل سرمایه گذاری خارجی قوانین اجرایی در مناطق آزاد و کیش را مشوق سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احمد جمالی، مدیر کل سرمایه گذاری خارجی در نشست تخصصی بررسی فرصت های سرمایه گذاری در کیش با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری به خصوص در بخش های خارجی در این باره گفت: قطعا در هر کسب و کاری سه مولفه زمان، هزینه و منابع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز در ایران عملا هیچ هزینه ای برای سرمایه گذاران خارجی به دنبال ندارد، اظهار کرد: صدور کلیه مجوزهای مرتبط با کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی هیچگونه هزینه ای در بر ندارد ضمن اینکه در حوزه زمان صدور مجوز نیز نهایت تلاش انجام شده تا متقاضیان حداکثر طی 45 روز بتوانند مجوزها را اخذ کنند.

مدیر کل سرمایه گذاری خارجی توضیح داد: زمانی که در چارچوب قانون برای انجام فعالیت شرکت های سرمایه گذاری خارجی مشخص شده، بالغ بر 45 روز است که 10 روز کاری آن مربوط به وزارتخانه ذیربط است

جمالی با اشاره به اینکه هیات سرمایه گذاری خارجی سه شنبه هر هفته جلساتی جهت پذیرش هیات های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری دارد گفت: در جلسه هفته گذشته بیش از 2 و نیم میلیارد دلار پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در این هیات مصوب شد، همچنین برای سه شنبه آینده نیز، بیش از 3 میلیون دلار پروژه در حوزه های سلامت، زیرساخت و حوزه های صنعتی برای حضور در این جلسه اعلام آمادگی کرده اند لذا من معتقدم که با چنین وضعیتی شرایط برای سرمایه گذاری خارجی در کشور بسیار فراهم است.

وی ادامه داد: شرایطی که امروز در کشور داریم و میزان رجوع سرمایه گذاران برای ورود به کشور و آغاز فعالیت در مقیاس با سالهای گذشته بسیار متفاوت است.

مدیر کل سرمایه گذاری خارجی با اشاره به حل مشکلات سرمایه گذاران برای ورود سرمایه و خروج آن گفت: نکته مهم این است که امروز ورود و خروج سرمایه برای سرمایه گذاران خارجی هیچ مشکلی ندارد تا جایی که مدتهاست که بانک ها برای ورود سرمایه مقادیر زیادی ارز وارد کشور کرده و بسیاری از بخش ها آغاز فعالیت کرده اند.

جمالی مشکلات خروج ارز از کشور را نیز رفع شده خواند و گفت: امروز برای خروج ارز از کشور توسط سرمایه گذاران نیز مشکلی وجود ندارد تا جایی که هفته گذشته یک شرکت سرمایه گذار پس از درخواست انتقال سود و موافقت انجام شده، سود سرمایه خود را خارج کرد.

جمالی ادامه داد: ما در بخش سرمایه گذاری های خارجی علاوه بر استقبال از طرح های سرمایه گذاران برای فعالیت در ایران استقبال می کنیم، طرح های سرمایه گذاری استان های مختلف را جمع آوری کرده و بر روی سایت سازمان قرار داده ایم لذا علاقمندان می توانند از بخش های پیشنهادی ما بهره مند شوند و در این زمینه ها سرمایه گذاری کنند.

وی منطقه آزاد کیش را دارای شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی خواند و گفت: در تمام مناطق آزاد کشور به خصوص کیش، قوانینی حاکم است که طی آن دولت مشوق های مختلفی را برای جذب سرمایه گذارن به خصوص در بخش خارجی طراحی کرده است.

مدیر کل سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: تملک زمین برای سرمایه گذاری در کنار معافیت های مالیاتی و مواردی از این دست از جمله مشوق هایی است که دولت در بخش های مالی و غیر مالی برای سرمایه گذاران تدارک دیده است لذا می توان گفت که ایران در مقایسه با سایر مناطق آزاد دنیا، تسهیلات بسیار زیادی را برای سرمایه گذاران تدارک دیده است.

جمالی افزود: قطعا واگذاری زمین تحت عنوان شخصی در مناطق آزاد ممنوع است اما این در قالب تاسیس یک سرمایه گذاری واگذاری زمین به عنوان یک مشوق انجام می شود.

شایان ذکر است که این نشست در حاشیه همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه ایران با حضور مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناسان اقتصادی و علاقمندان به سرمایه گذاری عصر چهار شنبه 12 آبان ماه در مرکز همایش های کیش برگزار شد.