علی اصغر شالبافیان: نقشه گردشگری کیش برنامه ای جامع و حرفه ای است

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از آغاز تلاش ها برای معرفی شایسته منطقه آزاد کیش به گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست صمیمانه با سرمایه گذاران و جوامع صنعت گردشگری که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح پنجشنبه 24 آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، گفت: جاذبه های گردشگری باید محور توسعه گردشگری باشد تا تکرار رفتار سفر برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

علی اصغر شالبافیان ضمن قدردانی از مهدی کشاورز در خصوص طراحی و ارائه نقشه حرفه ای و جامع گردشگری کیش، اظهار داشت: عمده جهت گیری ها در مناطق آزاد به سمت ساخت محل های اقامتی بود که بر اساس تدوین نقشه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش؛ جاذبه های گردشگری باید محور توسعه گردشگری باشد.

شالبافیان در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: این موضوعات باید در قالب طرح های مصوب منطقه آزاد مورد توجه قرار گیرد و در راستای ماندگاری بیشتر و افزایش جذابیت ها بر اساس نیاز منطقه آزاد گام برداشت.

وی با اشاره به بازنگری که در اعطای تسهیلات تبصره ۱۸در وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تحقق یافته این مهم را یکی از اقدامات حمایتی برای اشتغال های موجود عنوان کرد، گفت: هر تاسیس که مجوز بهره برداری از وزراتخانه داشته باشد از تسهیلات بازسازی و تجهیز جاذبه های گردشگری بهره مند می شود.

علی اصغر شالبافیان "عدم دو گانگی سرمایه گذاران" را یکی از رویکرد های مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به مناطق آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: ماده 65 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد با هدف رونق سرمایه گذاری و مانع زدایی به تصویب رسیده از این رو تمام اقدامات وزارتخانه در طول یک سال گذشته با همین شاخص قابل ارزیابی است.

شالبافیان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: در خصوص تخصیص تسهیلات؛ مناطق آزاد همچون "اروند، چابهار و انزلی" از این منظر پیگیری شده و یا در حال پیگری است

 وی در خصوص دریافت سوخت کشتی ها، بیان داشت: از حقوق افرادی که باید یارانه سوخت دریافت کنند صیانت شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: یکی از راه های ورود به بازار روسیه جذب گردشگران روسیه به کیش و در نهایت ایران است.

علی اصغر شالبافیان، افزود: در دوره جام جهانی با تولید بسیاری از محتواها که در قطر پخش شد مرتبط با مناطق آزاد بود این رویکرد نخست و مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناطق آزاد کشور است.

شالبافیان در خصوص پیگیری های فراوان بازار روسیه و لغو روادید یک طرفه برای سرزمین اصلی که در دولت پیشنهاد شده و در حال پیگیر هم است، اظهار داشت: یکی از راه های ورود به بازار روسیه جذب گردشگران روسیه به کیش است برای موفق شدن در بازار روسیه در مرحله نخست باید گردشگران را به مقصد گردشگری مانند کیش جذب کنیم.