صدور مجوزهای موقت صیادان مشکلات را هموار می کند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش صدور مجوزهای موقت برای صیادان را یکی از مهمترین راه حل های این مشکل دانست و بر تسریع آن تاکید کرد

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با سید پرویز محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری، شامگاه چهارشنبه ۲۶آبان در سالن اجتماعات سازمان با هدف تسریع در حل مشکلات صیادان کیش برگزار شد.

محمدرضا لواسانی با تاکید بر لزوم اهمیت مقابله با ورود صیادان مناطق هم جوار به حریم آب‌های کیش و صید غیرمجاز، گفت: باید شرایط استقرار یگان حفاظت شیلات در این منطقه در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استقرار یگان حفاظت شیلات مستلزم برخورداری از نیروهای آموزش دیده است. 

 لواسانی با اشاره به اهمیت فعالیت آبزی‌پروری در کشور تاکید کرد: از انحصاری شدن مجوزهای کسب و کار جلوگیری می کنیم و آماده‌ مشارکت با سرمایه‌گذاران متعهد و شایسته هستیم.

وی همچنین مقابله با قاچاق و تجاوز صیادان مناطق مجاور به حریم منطقه‌ کیش را اقدامی هوشمندانه در جهت رفع مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: صدور مجوزهای کوتاه‌مدت و استقرار یگان حفاظت می‌تواند رضایت صیادان را به دنبال داشته باشد. 

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش حل مشکلات مردم را یکی از وظایف مهم مسولان این سازمان برشمرد و گفت: با بزرگ‌ترین صیدهای غیرمجاز مقابله خواهیم کرد و در ازای آن سازمان صید و بنادر و ماهیگیری فرایند صدور مجوزها  صیادان را تسهیل می کند.

محمدرضا لواسانی با تاکید بر این که شیلات در خصوص صدور مجوزها باید به وظایف خود طبق نیاز منطقه و تشخیص سازمان عمل کند، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش همکاری لازم در جهت حفظ ذخائر و منابع آبی خلیج فارس را خواهد داشت و دستور بررسی و تحقیقات در این حوزه را صادر کرد.

شایان ذکر است در این نشست سرهنگ هادي ديده‌ور فرمانده يگان حفاظت شيلات كشور، محبعلي سيستاني مديركل دفتر حفظ و بهسازي منابع دريايي سازمان شيلات، حمیدرضا بارگاهی رئیس اداره شیلات منطقه‌ آزاد کیش و یوسف انصاری مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نماینده صیادان نیز حضور داشتند.