سم پاشی و طعمه گذاری جانوران موذی در کیش

عملیات گسترده سم پاشی منهول فاضلاب های شهری و منازل مسکونی با هدف از بین بردن جانوران موذی در سه ماه نخست سال 96 در جزیره کیش انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عملیات سم پاشی منهول های فاضلاب شهری و همچنین منازل مسکونی هر ساله در مناطق مختلف جزیره اجرا می شود.

در همین راستا در سه ماه نخست سال، تعداد 2 هزار و 305 منهول در خیابان های اصلی و حیاط خانه های مسکونی در مناطق مختلف جزیره سمپاشی شده است. بطور معمول این عملیات هر 6 ماه یکبار صورت می گیرد ولی در برخی از مناطق بر حسب نیاز هر سه ماه یکبار سم پاشی می شود.

در این عملیات سم پاشی از سیستم مه پاش یا فوگر استفاده می شودکه با توجه به اینکه در این سیستم سم به حالت گاز در آمده، میزان مصرف سم با توجه به دوز و نوع سم مصرفی از 25/1 تا 35/1 کاهش می یابد و هیچگونه آلودگی صوتی نداشته و اجرای عملیات در تمام ساعات امکان پذیر است.

با توجه به وزن بسیار پایین دستگاه هر کارگر می تواند با یک دستگاه، سم پاشی را انجام دهد. از دیگر مزایای این سیستم این است که سم به صورت گاز و با فشار بالا از طریق سوراخ موجود در روی دریچه وارد منهول شده و در تمام سطوح به طور یکنواخت پخش می شود. با توجه به اینکه سم به صورت گاز وارد منهول می شود، باقی مانده نداشته و آلودگی زیست محیطی در بر ندارد.

در همین مدت به میزان 34 هزار و 610 متر مربع از سایت بازیافت زباله های شهری، مجموعه ورزشی المپیک و سایر بخش های زیر مجموعه شرکت عمران، آب و خدمات کیش سم پاشی سطحی و تعداد 451 سطح زباله نیز سم پاشی شدند.

همچنین در راستای ارتقاء بهداشت محیطی و سلامت ساکنان و گردشگران جزیره تعداد 66 هزار و 492 نقطه از جزیره جهت مبارزه با جانوران موذی طعمه گذاری شد.

شهروندان می توانند برای اعلام مشکلات احتمالی موجود جهت سم پاشی و طعمه گذاری، با سامانه 137 شرکت عمران، آب و خدمات کیش و یا با شماره 09347687784 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

لازم به ذکر است، معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش، با هدف افزایش بهداشت عمومی، هر 6 ماه یکبار اقدام به سم پاشی منهول های فاضلاب شهری در جزیره کیش می کند.