سفر وزیر راه و شهرسازی به جزیره کیش

رستم قاسمی به همراه سفیر دولت قطر در تهران برای بازدید از ظرفیت های ورزشی و جاذبه های گردشگری وارد جزیره کیش شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اهمیت ایفای نقش جزیره کیش در میزبانی شایسته از هواداران فوتبال جام جهانی 2022 قطر و ایجاد تعامل سازنده با آن کشور؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران، به همراه سفير دولت قطر در تهران شامگاه شنبه 20 فروردین وارد جزیره کیش شد.

رستم قاسمی در بدود ورود به جزيره كيش اظهار داشت: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور کشورمان به قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس توافق های نخست  در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر این کشور "اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ " از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

گفتني است برگزاری جلسه مشترک با هیات ایرانی، جلسه مشترک میان وزرا و اعضاء تعیین شده از هیات های طرفین و امضاء اسناد مشترک، بررسي ابعاد مختلف زيرساخت ها، جاذبه های گردشگری، ظرفیت های ورزشی، ارائه گزارش جامع از ظرفیت های کیش برای همکاری در برگزاری جام جهانی فوتبال و برگزاری کنفرانس خبری وزرا  از اهداف مهم سفر وزير راه و شهرسازي به كيش است.

همچنين در این سفر، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد کیش و بازدید از زیرساخت های گردشگری و حمل و نقل این منطقه، میزبان هیئت‌های ایرانی و قطری خواهد بود.

تشابه آب و هوایی و مسافت کم جزیره کیش با کشور قطر، امکانات ورزشی، اقامتی، عدم روادید، اعلام آمادگی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و همچنین قرار گرفتن جزیره کیش به عنوان پایلوت دریایی کشور در بخش ورزشی، می تواند به عنوان مقصد مهم گردشگران از سراسر دنیا در این رویداد مهم باشد. 

منطقه آزاد کیش از نظر جاذبه های گردشگری مورد توجه شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد از این رو ظرفیت های بوم گردی، خانه های سنتی و صنایع دستی، خود جاذبه های مهمی برای گردشگران خارجی است.  

با توجه به ظرفیت های خوب منطقه آزاد کیش برای برگزاری اردوی تمرینی تیم های فوتبال و معرفی شایسته جاذبه های گردشگری و اقامتی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و میراث فرهنگی و گردشگری می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.