رعایت جدی ضوابط بهداشتی عامل جلب اعتماد گردشگران نوروزی کیش

مسئولان بخش های دولتی و خصوصی جزیره کیش با نظارت گسترده در زمینه رعایت ضوابط بهداشتی برای حفظ ایمنی گردشگران وساکنان تلاش می کنند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیریت بحران و رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی و پیرو آن جلب اطمینان و رضایت مسافران، در همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده است که در روزهای پایانی سال۹۹ هموطنان با اطمینان ازفضای ایمن شهری کیش و البته مشارکت در رعایت ضوابط بهداشتی به کیش سفرکنند اگرچه به دلیل شرایط ناشی ازکرونا این میزان نسبت به سال۹۸ کاهش محسوسی داشته است.

بر اساس این گزارش  به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به کیش ازمسیر دریایی از 25 اسفند و اعمال محدودیت هایی ازجمله الزام به ارائه برگ رزرو هتل برای ورود مسافران مسیر دریایی و همچنین کاهش ظرفیت پذیرش مسافردر پروازها شاهد کاهش آمارمسافران ورودی کیش درآستانه سال نو بودیم .

بر اساس این گزارش در دو روز پایانی سال۹۹ حدود ۸۰۰ گردشگر ازمسیر دریایی وارد جزیره کیش شدند که نسبت به نوروز ۹۸ با کاهش چشم‌گیری همراه بوده است.

همچنین تعداد مسافرانی که از طریق خطوط هوایی، در دو روز پایانی سال وارد جزیره شدند، 22 هزارو 315نفر بود که نسبت به  سال۹۸ کاهش محسوسی داشته است.

در همین راستا، ضریب اشتغال واحدهای اقامتی نیز در ابتدای سال، ۶۷درصد می‌باشد که نسبت به زمان مشابه در سال ۹۸ با ۱۳درصد کاهش روبه‌روست.

استفاده بهینه از ظرفیت‌های جزیره کیش و مدیریت صحیح بهداشت و سلامت، آنچنان مانع بروز مشکلات در زمان محدودیت‌های کرونایی شده است که آمار مراجعه به مراکز درمانی ازجمله بیمارستان، مرکز توسعه سلامت کیش و هلال‌احمر با درصد قابل‌ملاحظه‌ای کاهش همراه است.

لازم به ذکراست افزایش چشمگیر فعالیت‌های نظارتی و گردشگری از جمله نظارت و کنترل بر عملکرد صنوف، و افزایش بازدیدهای انجام‌شده نقش موثری درحفظ سلامت شهری کیش و ایمنی گردشگران وساکنان داشته است.