رشد 6 درصدی ورود گردشگران نوروزی به جزیره کیش

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش از رشد 6 درصدی ورود گردشگران به جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی رمضانی گالشی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در خصوص آمار ورودی مسافران از 25 اسفند 1401 تا 2 فروردین 1402، به جزیره کیش گفت: از مجموع 82 هزار و 519 گردشگر ورودی؛ تعداد 51 هزار و 70 گردشگر از طریق مسیر هوایی با 361 پرواز و مابقی از مسیر دریایی به کیش سفر کردند.

رمضانی با بیان این که از 31 هزار و 449 مسافر مسیر دریایی تعداد 11 هزار و 798 نفر طی این مدت در کمپ های چادری ستاد نوروزی کیش اسکان یافتند، اظهار داشت: تعداد گردشگران اسکان یافته در کمپ های چادری از 25 اسفند 1401 تا 2 فروردین 1402 نسبت به مدت مشابه در نوروز سال گذشته نزدیک به 48 درصد رشد داشته است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 کیش تاکید کرد: کمپ خانوادگی دارای ظرفیت برپایی ۳۲۰۰ چادر، کمپ مجردی واقع در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت ۳۰۰ چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب ۴۱ اتاق و امکان برپایی ۲۲۰ چادر در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی، آماده پذیرش مسافران هستند و در راستای رفاه گردشگران بوفه خرید و تعبیه محلی برای شارژ تلفن همراه پیش بینی شده است.

رمضانی خاطر نشان کرد: گردشگرانی که قصد اقامت در کمپ های اسکان نوروزی را دارند باید از چادرهای شخصی خود در محل های مشخص شده استفاده کنند.

وی اشغال هتل های جزیره کیش را در این مدت میانگین 90 درصد عنوان کرد و افزود: جزیره کیش دارای 52 هتل فعال با 6000 اتاق و 20 هزار و 70 تخت است.

رمضانی تاکید کرد: تجهیز کمپ اسکان نوروزی به امکانات رفاهی مورد نیاز و با قیمت مناسب، افزایش 25 دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل، ساماندهی موتورهای شارژی، نظارت و کنترل قیمت کالا، چاپ کتابچه راهنمای گردشگر و اطلاع رسانی قوانین، راه اندازی بازار میوه و تره بار، تامین سوخت و مایحتاج عمومی، تامین آب مورد نیاز، اصلاح و افزایش ظرفیت فاضلاب، ایجاد ایستگاه های راهنمای گردشگری و هلال احمر و افزایش لندینگ کرافت ها را از جمله اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 به منظور جلب رضایت گردشگران است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش، اتخاذ سیاست کیش برای همه، برگزاری کنسرت ها، استقبال از گردشگران نوروزی و انجام تبلیغات گسترده جهت پذیرش مسافر را از جمله برنامه های این ستاد در راستای جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: دریا، ساحل و نواحی طبیعی کیش، دوچرخه سواری و تفریحات دریایی مقصد اصلی گردشگران تا کنون بوده است.