مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

رشد 127 در صدی حضور خارجیها در بزرگترین رویداد هوایی کشور

دکتر مونسان گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش با استقبال بی سابقه کشورهای خارجی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مونسان با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی هوایی کیش امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود گفت: حضور 25 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، مالزی، انگلیس، چک، آمریکا، ترکیه، لیتونی، فرانسه و روسیه در هشتمین نمایشگاه هوایی کیش دلیلی بر این ادعاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزایش استقبال شرکت کنندگان خارجی را در هر دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی نوید بخش اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی کشورمان عنوان کرد که می تواند گسترش تعاملات بین المللی را برای کشور به همراه داشته باشد.

مونسان از حضور 100 شرکت در این نمایشگاه خبرداد و گفت: تاکنون 25 شرکت خارجی و 75 شرکت داخلی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 127 در صدی در حضور شرکت های خارجی و رشد 6 در صدی در شرکت های داخلی هستیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری نمایشگاه هوایی را گام بزرگی در توسعه صنایع و حمل و نقل هوایی کشور بر شمرد وگفت: حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه باعث شده است نمایشگاه هوایی کیش محل مناسبی برای تبادل اطلاعات و فناوری، عرضه دستاوردها و بر قراری تعاملات اقتصادی باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تیم آکروباتیک شوالیه روسیه با 4 فروند هواپیمای سوخو 27،  تیم آکروباتیک هوایی کشور لیتونی با عنوان زنبورهای بالتیک با 6 فروند جت، هواپیماهای جنگنده شامل میگ 29 و صاعقه و انواع مختلفی از هواپیماهای فوق سبک و نیمه سبک، هواپیمای توکانوی نیروی هوا فضای سپاه به همراه فرود چتر بازان تکاور، هواپیماهای ترابری و بالگردها در نمایش هوایی امسال کیش حضور دارند و هنر نمایی می کنند.

مونسان در ادامه از رونمایی محصولات هوایی نظیر هلکوپتر، هواپیما و قطعات ساخت ایران طی این نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: موقعیت مناسب ترانزیتی آسمان کشورمان فرصت مناسبی است که می تواند کشور ما را به قطب پر رفت و آمد منطقه بدل کند که برگزاری چنین نمایشگاههایی راه را برای رسیدن به این مقصود هموار می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انواع هواپیما و بالگرد و پهپاد، انواع تجهیزات صنعت هوایی داخلی و خارجی، انواع خدمات هوایی و هوانوردی، تجهیزات فرودگاهی، تجهیزات ساخت پله و صندلی هواپیما، نرم افزارهای هوایی، طرح های دانش بنیان هوایی، شبیه سازهای پروازی، امور خلبانی اصول آموزش  PPL، امور خدمات بالگردها و انواع محصولات هوایی و مراکز تحقیقاتی، آموزشی محصولاتی و خدماتی هستند که در نمایشگاه هوایی کیش عرضه می شود.

وی افزود: اجرای نمایش هوایی و مانور هواپیماها، برگزاری نشست تخصصی با حضور مقامات کشور روسیه، برگزاری روز ملی فضایی توسط مرکز فضایی کشور و بازدید 35 نفر از وابستگان نظامی سفارتخانه های مقیم جمهوری اسلامی ایران از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش 26 تا 29 آبان در فضایی به وسعت 17 هزار متر مربع  و نمایش هوایی نیز در همین ایام در ضلع شمال شرق فرودگاه کیش در فضایی به وسعت 200 هزار متر مربع برگزار می شود. سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع هوایی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور، انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  و معاونت فناوری ریاست جمهوری حامیان برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی هستند.