ذخیره سازی و تسهیل ورود کالا از اقدامات مهم کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی

دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402، اتخاذ تمهیدات لازم برای ذخیره سازی و تسهیل ورود کالا به جزیره کیش را یکی از اولویت های مهم و اصلی این کمیته بر شمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی امیدی صبح شنبه 13 اسفند با حضور در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" صدا و سیمای مرکز کیش  با هدف ارائه برنامه ها و اقدامات صورت گرفته؛ ذخیره سازی و تسهیل ورود کالا به جزیره کیش در ایام نوروز را یکی از اولویت های اصلی این کمیته عنوان کرد و گفت: به منظور اهمیت نقش کمیته مربوطه در این ایام و با محوریت برررسی راه کارهای ارائه خدمات شایسته به مهمانان نوروزی تعداد دو جلسه به ریاست سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.

به گفته امیدی با دعوت از فعالان این حوزه در زمینه تامین نیاز های مواد غذایی و اقلام پر مصرف در جلسه های کارشناسی، هماهنگی های لازم برای ذخیره سازی کالاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از انجام جلسه های کارشناسی و اتخاذ تدابیر لازم در شرایط نا مساعد جوی را مهم و تاثیر گذار ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این که شاه راه تامین کالا از مسیر دریا می باشد ضمن هماهنگی با تامین کنندگان و عمده فروشان جزیره؛ سازمان منطقه آزاد کیش انبار رایگان جهت ذخیره سازی کالا به فعالان این حوزه اختصاص داده است.

دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، تاکید کرد: از هم اکنون تامین کنندگان اقلام مصرفی می توانند نسبت به ذخیره سازی کالاهای خود در انباری که برای ایام نوروزی در نظر گرفته شده اقدام کنند.

علی امیدی، خاطر نشان کرد: تامین کنندگان و عمده فروشان جزیره با مراجعه به مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش و ارائه درخواست خود می توانند از انبار رایگان سازمان جهت ذخیره سازی کالاهای خود بهره مند شوند.

امیدی با بیان این که خودروهای حمل کننده کالا در ایام نوروز با مشکل و محدودیتی مواجه نشوند هماهنگی های لازم با پلیس راهور انجام شده تا این خودورها بدون هیچ محدودیتی بتوانند کالاهای مورد نیاز را به کیش انتقال دهند.

وی در خصوص حجم بالای تقاضای ورود خودرو به جزیره کیش و راه اندازی سامانه نوبت دهی خودرو توسط شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، گفت: در راستای تسهیل و تسریع ورود خودور ها به جزیره و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، اسکله بارگیری خودورهای سنگین و سبک جدا سازی شده است.

دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود از نظارت فراگیر و افزایش ساعت کاری نانوایی ها در جزیره، خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم و نظارت فراگیر جهت ذخیره سازی آرد و پخت نان از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است.

علی امیدی نقش نظارت فراگیر با بهره گیری از ظرفیت ناظران افتخاری را یکی از اقدامات مهم کمیته نظارت بر نرخ کالا در ایام نوروز عنوان کرد و اظهار داشت: تلفن 124 به عنوان سامانه پاسخگویی به درخواست ها، پیشنهادات و شکایات در نظر گرفته شده است که موضوعات مطرح شده از طریق این سامانه مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، بر اساس جدول زمان بندی شده؛ روسای کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 جهت ارائه برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" شرکت می کنند.