دومین نشست ستاد بحران کیش برگزار شد

دومین نشست ستاد بحران کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تمامی اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در پی افزایش تعداد پس‌لرزه‌ها در کیش، دومین نشست ستاد بحران شامگاه ۲۵خرداد برگزار شد و مدیران کمیته‌های مختلف به گزارش عملکرد و تمهیدات حوزه‌های مرتبط خود پرداختند. بعد از اعلام اقدامات انجام‌گرفته و چالش‌ها مقررشد به سرعت نسبت به مرتفع شدن آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به افزایش تعداد پس‌لرزه‌ها و ارتباط مستمر با موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار داشت: همه‌ی موارد تحت کنترل است و ما همچنان آمادگی کامل خود را حفظ و تقویت می‌کنیم. 

وی از برگزاری جلسات ستاد بحران در ارگان‌های مختلف و آماده‌باش کلی در سطح جزیره، ابراز رضایت کرد و افزود: در حوزه‌هایی که درصورت هر اتفاقی نیاز به پشتیبانی حس شود، آمادگی کامل وجود دارد.

 مهدی کشاورز ضمن اعلام امکان ارتباط با سامانه۱۲۴ و ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۱۱ ، تاکید کرد: در آینده مانور و آموزش‌هایی درخصوص نحوه‌ی ارتباط‌گیری با مراجع رسمی و ایمنی و دیگرموارد مانند آن برای مردم صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر توکل به خداوند و حفظ آرامش خود و دیگران، گفت: هیجانی کردن فضا باعث آسيب به خود و دیگران می‌شود و مردم صرفا به رعایت توصیه‌های استاندارد بسنده کنند.

 وی انتشار اخبار از مجاری رسمی را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: پایشی‌ در سطح شهر با بازبینی ساختمان‌ها صورت گرفته است و توصیه می‌شود مالکین پروژه‌های ساختمانی نسبت به رعایت موارد ایمنی، محتاط و ملزم باشند.  

کشاورز در پایان از مردم خواست: امشب، کمی هوشیارتر باشند و درصورت امکان بین ساعات ۱۲ شب تا ۵صبح را در فضای باز سپری کنند و در همین راستا فردا کلیه‌ی ادارات و بانک‌ها تعطیل اعلام می‌شود.