در پی وقوع زلزله کلیه ادارات، نهادها، بانك ها و مجموعه سازمان تعطیل شد

تمامی ادارات دولتی و زیر مجموعه سازمان و بانک ها به غیر از سازمان ها و نهادهای امدادرسانی و عملیاتی امروز شنبه چهارم تیر تعطیل اعلام شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به پس لرزه های حادث شده از ساعت ۸ صبح تا کنون، شنبه چهارم تیر تعداد ۷ پس لرزه و نزدیک شدن کانون زلزله به کیش در جلسه ستاد بحران مصوب شد کلیه ادارات دولتی، بانک ها و زیر مجموعه سازمان به غیر از سازمان ها و نهادهای امدادرسانی و عملیاتی تعطیل اعلام شود.

سعید پورزادی اظهار داشت: مردم به بازارها مراجعه نکنند و تعطیلی بازارها با تصمیم هیئت مدیره بازارها اعلام خواهد شد.

پورزادی با بیان این که دانشگاه ها تعطیل اعلام شد و تصمیم نهایی با هم فکری مسوولان دانشگاه ها اتخاذ می شود، افزود: نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند و برخی از کیشوندان در زمان وقوع زلزله و هنگام فرار آسیب جزئی دیدن که به بیمارستان انتقال داده شدند

وی خاطر نشان كرد: ظرفیت پذیرش بیمارستان بر اساس تریاژ هست و همچنین توصیه می شود مردم از ازدحام در پمپ بنزین ها اجتناب کنند.

سعید پورزادی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی و اسکان آمادگی لازم را دارند و توصیه می شود مردم در جاهای مسقف قرار نگیرند

پورزادی اظهار داشت: جلسات نیروهای امدادی و انتظامی و ارتش در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: وضعیت آب و برق در منطقه آزاد کیش پایدار است و اتفاقی رخ نداده است و مردم هوشیار باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

سعید پورزادی تاکید کرد: از نظر دارو، مواد غذایی و ضرورت های مردم هیچ مشکلی نداریم، تمام شرایط مهیا است، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و همانند گذشته اسكان در شرایط اضطراری آماده است.

پورزادی با تاکید بر اینکه مردم از فعالیت های هیجانی به خصوص در شبکه های اجتماعی اجتناب کنند افزود:  افرادی در شبکه های اجتماعی قصد به هم ریختن آرامش را داشته باشند از سوی مجموعه های امنیتی رصد می شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: مشکلی در خصوص برق نخواهیم داشت، همچنین در بحث سوخت خودروها نیز ذخیره سازی انجام شده و ستاد بحران در حال رصد و نظارت است.

سعید پورزادی اظهار داشت: همکاری مجموعه رسانه ها در انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات و همچنین تذکرات لازم به اشخاصی که مطالب کذب منتشر می کنند در چنین شرایطی ضروری است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بحث اسکان را در نقاط مختلف پیش بینی کرده و سعی می کنیم فراتر از استاندارد عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که با کاهش پرواز مواجه شدیم، نسبت به افزایش پروازها با سازمان هواپیمایی پیگیری های لازم انجام خواهد شد.