جشنواره تابستانی کیش 20 تیر آغاز می شود

در جشنواره تابستانی کیش هر هفته یک خودرو به قید قرعه به گردشگران اهدا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید ملانوروزی در نشست خبری که صبح دوشنبه 17 تیر با موضوع جشنواره تابستانی کیش در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با اعلام اینکه بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش از 20 تیر همزمان باولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) آغازمی شود، بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش را نمادی از همدلی و تعامل بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

وی مشارکت همه صنوف و اقشار مختلف مردم دربرگزاری جشنواره تابستانی، برگزاری چندین جشنواره فرهنگی و هنری در طول جشنواره و پوشش خبری گسترده این رویداد مهم گردشگری کشور در رسانه ملی و شبکه های استانی را از ویژگی های  بیست ودومین جشنواره تابستانی کیش برشمرد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هر ساله حامیان مالی بخش خصوصی، بیشتر هزینه های جشنواره تابستانی راتقبل می کردند گفت: اگرچه تاکنون حامی مالی مشخصی برای جشنواره پیشقدم نشده است اما با حمایت جامعه بازاریان و برنامه ریزی دقیق موسسه جشنواره ها، بدون شک امسال با برگزاری  جشنواره ای شاد و پربارمیزبان شمار گسترده ای از هموطنان خواهیم بود.

ملانوروزی ابرازامیدواری کرد اصحاب رسانه کیش با انگیزه کمک به رونق همه جانبه منطقه، در پوشش خبری شایسته این رویداد مهم گردشگری کشور اهتمام کافی داشته باشند.

وی افزود: در راستای ایجاد انگیزه برای دست اندرکاران برگزاری جشنواره تابستانی درپایان این جشنواره دربخش های مختلفی از جمله خطوط هوایی، غرفه های مراکزتجاری و بازارها و خبرنگاران و رسانه ها، برترین ها انتخاب شده و از آنها تقدیر می شود.

محسن قریب دبیر جشنواره تابستانی کیش نیز با اشاره به اینکه رونق فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی کیش در فصول گرم سال مهم ترین دلیل برپایی جشنواره تابستانی بوده است تصریح کرد: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران بیشتر و معرفی فرصت های مختلف جزیره کیش در زمینه اقتصادی ، سرمایه گذاری و گردشگری است، از اینرو همه افرادی که در بخش های مختلف از مزایای آن بهره مندخواهندشد باید برای پربارتر شدن آن همکاری کنند.

وی با تاکیدبر اینکه ستاد جشنواره هاو مناسبت های کیش می کوشد تا با تامین  منابع، تولیدمحتوا و اجرای موفق، بیست و دومین جشنواره تابستانی، برای هموطنان خاطره انگیز و پربارباشد افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت تبلیغاتی رسانه ها ومعرفی هرچه بهترجزیره کیش ، جنگهای شاد شبانه از رسانه ملی پخش خواهدشد. بیلبوردهای تبلیغاتی جشنواره نیز درتهران و مراکز استان ها نصب شده و در20 فرودگاه کشور هم برای جذب گردشگران به جشنواره تابستانی تبلیغ خواهدشد.

مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش، ایجاد فضایی شاد و مفرح با برنامه های چون استقبال ازگردشگران در پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش، نور افشانی و آتش بازی، اجرای برنامه های هنری گروه های مطرح کشور و موسیقی اقوام در بازارها و مراکز تجاری و برخی اماکن تفریحی، جنگ های شبانه و مراسم قرعه کشی و کنسرت های شاد شبانه با حضور خوانندگان محبوب کشور درتالارشهر را ازجمله برنامه های جشنواره تابستانی برشمرد و گفت: درجنگ های شبانه هرشب به قید قرعه به گردشگران جوایزی اهداخواهدشد و هرهفته نیز یک خودرو برای گردشگران خوش شانس جشنواره در نظر گرفته شده است.

محسن قریب افزود: هر هفته 2 کنسرت درتالارشهر برگزار می شود و در هفته هایی با مناسب هایی ازجمله اعیاد بزرگ غدیرو قربان، 3 تا 4 کنسرت برپا می شود.

دبیرجشنواره تابستانی کیش با اعلام اینکه سومین جشنواره فیلم کوتاه موج نیز درجشنواره تابستانی برگزار خواهد شد گفت: این رویداد هنری علاقمندان به حوزه فیلم و سینما، هنرمندان مطرح وچهره های سینمایی کشور رابرای سفر به کیش ترغیب خواهد کرد.

مسیح الله صفا رییس جامعه هتلداران کیش هم با ابراز خرسندی از هم افزایی بخش خصوصی با دست اندرکاران برگزاری جشنواره از تخفیف50 درصدی هتل ها و مراکزپذیرایی کیش درطول برگزاری جشنواره تابستانی خبر داد و تاکید کرد: این تخفیف ها واقعی بوده و جامعه بازاریان برروند ارائه خدمات متناسب با درجه بندی هتل ها، نظارت کامل خواهد داشت.

وی همچنین از رایزنی جامعه هتلداران با پارک دلفین ها برای ارائه تخفیف 50 درصدی به گردشگران جسنواره تابستانی خبر داد و افزود: ما برای میزبانی شایسته از گردشگران آماده ایم و امیدواریم با تعامل سازمان منطقه آزاد کیش و برنامه ریزی مناسب در جهت افزایش شمار پروازهای شرکت هواپیمایی کیش به مقصد جزیره، امسال جشنواره بسیار خوب و پرباری را پشت سر بگذاریم .

رحمان سادات نجفی مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش هم از آمادگی کامل این جامعه برای برگزاری یک جشنواره پربارخبر داد و با بیان اینکه تاکنون با همیاری بازاریان جزیره کیش و حامیان مالی یک میلیارد تومان جوایز نقدی و غیر نقدی جشنواره تابستانی کیش تامین شده است گفت: 7 دستگاه خودروی پژوی 206 پلاک تهران باهزینه 650 میلیون تومان برای برندگان خوش شانس جشنواره خریداری شده است.

وی با تاکید برلزوم اخذ تضمین های معتبر از حامیان مالی جشنواره گفت: امسال برنامه ریزی های خوبی انجام شده و با همکاری شرکت تله کیش و IKISH ، نرم افزارجامعی طراحی شده تا مسافران بتوانند در سریع ترین زمان بهترین استفاده را ازامکانات و خدمات گردشگری و بازارها و مراکزتجاری کیش داشته باشند.

سادات نجفی با اعلام اینکه قرعه کشی ستاد جشنواره ها با همکاری شرکت تجارت الکترونیک پارسیان انجام می شود از راه اندازی یک پیشخوان ویژه جامعه بازاریان تا سه روز آینده در فرودگاه بین المللی کیش خبر داد و گفت: برای نخستین بار این طرح در کیش اجرامی شود تا گردشگران در بدو ورود به اطلاعات کاملی از بازارها و مراکز تجاری و برنامه های فرهنگی و گردشگری این مراکز دسترسی داشته باشند.

نظارت بر روند ارائه خدمات در دفاترخدمات گردشگری و فعالیت چارترکننده ها، ایجاد تورهای ارزان، نصب بنرهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دربندرگاه کیش و چارک برای مسافران مسیردریایی، حمایت سازمان منطقه آزادکیش از بخش خصوصی با هدف برگزاری پربارترجشنواره تابستانی، اجرای برنامه های خلاقانه ، ارتقاء خدمات ناوگان حمل و نقل شهری کیش و نظارت بر کیفیت کالاهای عرضه شده در بازارها ازجمله مواردی بودکه اصحاب رسانه دراین نشست عنوان کردند.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره تابستانی شامگاه پنجشنبه 20 تیر در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارمی شود.

بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش تا8 شهریورادامه خواهد داشت.