در آیین افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه “اینوتکس پست” مطرح شد:

جزیره کیش پایلوت فناوری های نوین پستی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، جزیره کیش را پایلوت فناوری های نوین پستی در سطح کشور معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین افتتاح همایش و نمایشگاه نوآوری و فناوری"اینوتکس پست" با حضور تعداد 50 شرکت شتاب دهنده و استارتاپی مرتبط با حوزه خدمات پستی، با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش یکشنبه 17 مهر در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین المللی کیش افتتاح شد و  فعالیت این نمایشگاه تا 19 مهر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پست کشور اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد ارائه شده به سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تشکیل دبیرخانه دائمی همایش سالانه اینوتکس پست در کیش می توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در کشور استفاده کرد و شاهد برگزاری هرساله این رویداد در جزیره باشیم.  

محمود لیائی با بیان این که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به عنوان پیش قراول استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و استارتاپ ها در کشور نقش آفرینی می کند، افزود: تاکنون سه دوره از این رویداد در کشور برگزار شده است که برخی از کسب و کارهای دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه، عضو مراکز نوآوری پست کشور بوده که ضمن ارائه آخرین دستاوردها و خدمات خود در حوزه های مرتبط با خدمات پستی در نشست هایی با محوریت تبادل نظر و انتقال تجربه ها شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست کشور بیان کرد: هدف از برگزاری رویداد اینوتکس پست تکمیل زنجیره ارتباط اکوسیستم نوآوری و مدیریتی با شرکت های دانش بنیان در کشور است.

لیائی تاکید کرد: در صورت همکاری و کسب موافقت سازمان منطقه آزاد کیش، این منطقه به عنوان پایلوت فناوری های نوین پستی در کشور انتخاب خواهد شد.

لیائی به اجرای نماد پست سبز در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار سال های گذشته اتحادیه بین المللی پست می توان کیش را به عنوان نماد پست سبز معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: فعالیت های تخصصی پست سبز شامل حمل و نقل، لجستیک، دریافت و تحویل کالا و خدمات پرداخت اعتباری و همچنین برگزاری پنل های تخصصی در نخستین رویداد ملی و دانش بنیان شرکت ملی پست با عنوان اینوتکس پست بوده که می تواند در جزیره کیش نیز اجرا شود.

شایان ذکر است در این مراسم محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات و برخی از مشاوران و مدیران سازمان و مسوولان محلی حضور داشتند.