دکتر مونسان درمراسم گرامیداشت روز پزشک عنوان کرد:

جزیره کیش قابلیت تبدیل شدن به مرکز نمونه بهداشت و درمان کشور را داراست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم روز پزشک بر قابلیت های این جزیره در راستای تبدیل شدن به مرکز بهداشت و درمان کشور تاکید کید.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمانمنطقه آزاد کیش، درمراسم گرامیداشت روز پزشک که بعد از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه و شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن، دکتررضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش و تعدادی از پزشکان کیش در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد دکتر مونسان با تبریک روز پزشک و تقدیر از تلاش تمامی دست اندرکاران عرصه سلامت در جزیره کیش گفت: در خصوص قابلیت های جزیره کیش برای تبدیل شدن به مرکز نمونه بهداشت و درمان کشور با وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفتگو کرده ایم و با درنظر گرفتن توسعه امکانات و تجهیزات پزشکی بیمارستان کیش در دوسال اخیر نظر ایشان نیز مثبت بوده است.

وی افزود: با تحقق این امر تمامی شهرها و استانهای کشور می توانند از طرح هایی که به صورت نمونه در جزیره کیش اجرای موفقی داشته است بهره ببرند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سلامت از اهداف بلند مدت طرح جامع کیش است اظهار داشت: تمامی زیرساخت های لازم در بحث گردشگری سلامت در جزیره کیش فراهم شده است و با تغییر فضای عمومی کشور در شرایط پسا تحریم و تقویت بیشتر روابط بین المللی, جزیره کیش می تواند در زمینه گردشگری سلامت و رونق اقتصادی کشور نقش بسیار موثری را ایفا کند.

دکتر مونسان با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح خدمات و توسعه کمی و کیفی بیمارستان کیش مرهون تلاش و همت همه دست اندرکاران و کادر پزشکی بیمارستان است گفت: پزشکی و معلمی دو حرفه گرانقدر و مقدس در جامعه هستند چرا که یکی با جسم انسان و دیگری با روح و روان او در ارتباط است و آنچه که در موفقیت پزشکان و معلمان حائز اهمیت است رعایت اخلاق حرفه ای است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور شاهد رفع مشکلات حوزه درمان و بهبود فضای جامعه باشیم.

در این مراسم دکترخلخالی رئیس بیمارستان کیش با تبریک روز پزشک و تشکر از تمامی همکاران خود در بیمارستان کیش، از حمایت های دکتر مونسان و مجموعه مدیریتی ایشان برای فراهم کردن تجهیزات پیشرفته در بیمارستان کیش و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات قدردانی کرد.

وی افزود: با توجه به سیاست های مقام معظم رهبری و ابلاغ برنامه ششم توسعه مبنی بر اقتصاد مقاومتی و پیشتازی در عرصه علم و فناوری و اصلاح ساختار و کیفیت خدمات بیمه ای، ما نیز تلاش می کنیم تا ضمن ارتقاء سطح خدمات در بیمارستان کیش، زمینه بهره مندی تمامی ساکنان از خدمات بیمه ای فراهم شود و همگان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و کارت هوشمند سلامت دریافت کنند.

رئیس بیمارستان کیش اظهارداشت: با برنامه ریزی منسجم و خریداری تجهیزات پیشرفته تلاش می کنیم ضمن کاهش چشمگیر هزینه های درمانی، بیماران کمتر نیازمند خروج از جزیره و ادامه مداوای خود در شهرهای سرزمین اصلی باشند.

دکتر خلخالی راه اندازی اورژانس هوایی و دریایی, بخش مدیریت بحران، ایجاد پایگاه های اورژانس 115در سطح جزیره، اخذ لوح بیمارستان دوستدارکودک، ترویج زایمان طبیعی در بین مادران باردار، راه اندازی سامانه نوبت گیری تلفنی و اینترنتی را از برنامه های آتی بیمارستان کیش برشمرد.

به گفته رئیس بیمارستان کیش زیبا سازی فضای ورودی و بهینه سازی ارائه خدمات نوبت گیری با هدف کاهش اضطراب در بیماران و فراهم کردن فضایی آرام و مناسب برای مراجعه کنندگان، خرید دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در بخش های مختلف از جمله دستگاه دانسیتومتری، فیبرواسکن، چند دستگاه آمبولانس، توسعه واحد دیالیز، راه اندازی سه واحد داروخانه مستقل، راه اندازی اتاق مادر وکودک، مرکز مشاوره بیهوشی، ارائه خدمات گسترده به بیماران خاص و نیازمند فرآورده های خونی، بازسازی و زیبا سازی مهمانسرای پزشکان، برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی متعدد و راه اندازی کلینیک امام علی از جمله اقدامات و طرح های اجرا شده در بیمارستان کیش در چند ماه اخیر بوده است.

دکتر خلخالی با اشاره به اینکه حضور پزشکان بیمارستان کیش در کنگره ها و نمایشگاه های بین المللی ضمن معرفی پتانسیل های منطقه در سطح بین المللی در ارتقاء سطح ارائه خدمات در بیمارستان کیش نیز موثر بوده است گفت: جزیره کیش به عنوان مرکز نورواندوسکوپی کشور شناخته شده و از این پس جزیره کیش هرساله میزبان برگزاری همایش نورواندوسکوپی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک گفت: پزشکان شریف ترین اقشار جامعه هستند که ارتباط آنها با سلامت انسان بر اهمیت حرفه و فعالیتشان می افزاید.

امام جمعه کیش افزود: همانگونه که خداوند می فرماید برای اعمال سخت تر پاداش بزرگتری در نظر گرفته خواهد شد، تلاش پزشکان در بخش های مختلف نیز مشمول اجر اخروی و پاداش الهی است و این زحمات هرگز با پاداش های مادی قابل جبران نیست.

وی همراه بودن علم پزشکی با عرفان الهی و معنویت، مهربانی و شفقت و بهره مندی از علم و تجربه در سایه توکل به خداوند را سه ویژگی مهم پزشکان موفق و سعادتمند عنوان و ابراز امیدواری کرد با تلاش گسترده و همدلی تمامی دست اندرکاران عرصه خدمات درمانی و پزشکی در جزیره کیش، بیمارستان کیش بتواند در مدت زمان کوتاهی در عرصه رقابت با بیمارستان های مطرح منطقه عملکرد افتخار آمیزی داشته باشد.

دکتر شرفی پزشک متخصص زنان و زایمان نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمت در حرفه پزشکی موهبتی الهی است گفت: پزشکان مجرای نزول رحمت خداوند بوده و نگاه آنان به حرفه پزشکی نگاهی معنوی و ارزشی است چرا که برای فعالیت در این عرصه عشق و ایمان و حس انسان دوستی ضروری است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از 4 پزشک نمونه و تمامی پزشکان بیمارستان کیش، مرکز توسعه سلامت، هلال احمر و پایگاه هوایی کیش تقدیر شد. 

لازم به ذکر است در تقویم رسمی کشورمان اول شهریور و همزمان با زاد روز حکیم بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.