جزیره کیش در میزبانی ایام نوروز بین دیگر نقاط مهمان‌پذیر کشور، رتبه‌ی خوبی کسب کرد

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در ارائه گزارش عملکرد ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزی با اشاره به سفر شمار زبادي از گردشگران به تمام استان‌های مهمان‌پذیر كشور، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در جزیره کیش با کم‌ترین مشکل مواجه بودیم.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جواد جمالی در نشست خبري با اصحاب رسانه کیش، با اشاره به متفاوت بودن نوروز امسال و سفر شمار زبادي از گردشگران به تمام استان‌های مهمان‌پذیر، اظهار داشت: سرزمین اصلی در مواجهه با شمار زيادي از  جمعیت دچار مشکلاتی شدند اما با همراهی همه‌ی مردم از جمله خود کیشوندان، در جزیره کیش با کم‌ترین مشکل مواجه بودیم.

وی با بیان اين مطلب که جمعیت ورودی از ظرفیت تحمل کیش بالاتر بود گفت: این تعطیلات مقدمه‌ای برای آماده‌سازی جام‌جهانی بود. لذا بابرسی هایی که در این موضوع داریم سعی میکنیم نقاط ضعف رابرطرف کنیم

جمالی افزود: به فرصت کم و بودجه‌ی محدودی که در اختیار داشتیم سعی شد بیشترین بازدهی را در تعطیلات نوروز ارائه دهیم.

وی در تشریح برنامه‌های نوروزی به جشن تحویل سال نو که ۲۹اسفند در اسکله تفریحی کیش برگزار شد، اشاره کرد و گفت: استقبال ویژه از مسافران نخستين  پرواز ورودی به جزیره کیش با حضور مسوولان سازمان و فرماندهان ارشد نظامی و سان‌دیدن، از اولین برنامه‌های این ایام در کیش بود.

جمالی از اجرای موسیقی توسط گروه بومیان و اهتزاز پرچم نوروز برای اولین‌بار در کشور نام برد و ادامه داد:‌ برگزاری جشنواره‌های بازی و سرگرمی خانواده از ساعت ۱۵تا۲۲ در ساحل اسکله تفریحی، جشنواره شادی کودک و نوجوان، کارناوال‌های گروه‌های هنری توسط هفت گروه هنری «گروه عروسکی اقوام»، «عروسک‌های غول‌پیکر»، «گروه موسیقی ملل مسلمان»، «گروه موسیقی بندر اقوام جنوب»، «گروه موسیقی کرمانج»، «گروه بادی‌نوازان» و «تربت‌جام» از دیگر برنامه‌های نوروزی بودند.

وی همچنین به نورافشانی شبانه در جشنواره نوروزی هرشب ساعت ۲۲ اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بزرگ بهارانه با ارائه‌ی محصولات هنری، صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی، وایستگاه شعر بهارانه، نیز از برنامه‌هایی بود که تا سیزدهم فروردین برگزار شد، مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان درخصوص دیگر برنامه‌ها از برگزاری مسابقه محله از روز ۱۰ تا ۱۲ فروردین، استیج‌های بهارانه پارک ماهیگیر، پارک مرجان و ساحل کشتی یونانی در سراسر عید، موسیقی و تئاتر خیابانی، کنسرت کتاب کودک، ایستگاه بهارانه کودک، استقبال گروه‌های هنری از گردشگران در فرودگاه، ایستگاه مشاوره دین و زندگی، ورزش‌های همگانی و کنسرت‌های شبانه و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی در روز دوازدهم فروردین نام برد.

جمالی در ادامه به ارائه آمار مسافرین نوروزی در مقایسه با ایام مشابه در سال 98 پرداخت و اظهار کرد: تعداد مسافران هوایی داخلی در سال 1401شامل 137هزارو768 نفر و در سال نودوهشت، 153هزار و50 نفر می‌شدند که این تعداد درخصوص مسافرین هوایی خارجی به‌ترتیب: 269 نفر در سال 1401 و 1506نفر در سال98 می‌باشد.

وی تعداد مسافرین دریایی را در سال‌های 1401 و 1398 به ترتیب 82هزار و 297نفر و 79هزار 999 نفر را اعلام کرد و گفت: با احتساب منفی ده درصد کاهش مسافر هوایی داخلی و منفی هشت درصد مسافر خارجی، و سه درصد افزایش مسافر دریایی، در مجموع منفی شش‌درصد کاهش مسافر را در سال 1401 شاهد بوده‌ایم و آنچه با عنوان آمار افزایشی شایع شده است مربوط به ورود تعداد خودروهای سواری می‌باشد.

نشست ارائه گزارش عملکرد معاونت گردشگری در ستاد نوروزی با اصحاب رسانه، ظهر یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.