تلاش شبانه روزی 230 نفر در بيمارستان كيش براي ارائه خدمات درماني مطلوب به ساكنان و گردشگران

در بيمارستان و كلينيك هاي درماني جزيره كيش 230 پزشك و کارکنان بخش های اداري و خدماتي براي ارائه خدمات مطلوب درماني به ساكنان و گردشگران تلاش مي كنند.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي جزيره كيش به عنوان مهمترين مركز درماني در اين منطقه با كمك مجموعه اي از پزشكان و متخصصان و كاركنان بخش هاي اداري و خدماتي توانسته است در سال هاي اخير خدمات درماني مطلوبي را به ساكنان و گردشگران ارائه نمايد. ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات در بيمارستان كيش و كلينيك هاي وابسته به اين مركز درماني در سال هاي اخير سبب شد تا در سطح بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور،  بيمارستان كيش موفق به کسب نشان و گواهینامه درجه یک بیمارستانی شده  و به عنوان بيمارستان درجه يك معرفي شود.

در سال هاي اخير توسعه فيزيكي بيمارستان كيش و ساخت تاسيسات و تجهيز و تامين امكانات خدمات درماني در كنار حضور پزشكان و متخصصان و كاركنان بخش هاي اداري و پشتيباني بيمارستان كيش كه براي دستيابي به جايگاه شايسته و برابري بيمارستان كيش با مراكز درماني طراز اول منطقه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند ميزان رضايتمندي ساكنان و گردشگران را از خدمات بيمارستان و كلينيك هاي تخصصي و فوق تخصصي به ميزان قابل توجهي افزايش داده است.

در حال حاضر 20 پزشك و 12 فوق تخصص مقيم و 84 پزشك پروازي در رشته هاي مختلف تخصصي و فوق تخصصي  در بيمارستان كيش عهده دار درمان بيماران هستند. حدود 200 نفر نيز در بخشهاي اداري، درماني، پيرا پزشكي و خدماتي براي  ارائه خدمات مطلوب به ساكنان و گردشگران تلاش مي كنند.

ارائه خدمات درماني در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش 24ساعته و در سه نوبت  از ساعت 7 و سي دقيقه تا 14 و سي دقيقه -  14و سي تا 21 و سي دقيقه و همچنين نوبت سوم از بيست و سي دقيقه تا 7 و سي دقيقه صبح ادامه دارد. تعداد پزشكان و كاركنان بخش هاي مختلف درماني، پشتيباني و خدماتي در دو نوبت صبح و عصر 150 نفر و در نوبت شب 100 نفر است.

لازم به ذكر است با آغاز روند توسعه، ارتقاء و استاندارد سازی خدمات درمانی در بیمارستان کیش كه از سه سال گذشته با جديت پيگيري شده است شمار تختهای این مرکز درمانی از 32 به 64  تخت افزايش يافته و بیمارستان کیش به جدیدترین دستگاه های پزشکی، سیستم های تصویر برداری، پانورکس، تراکم استخوان، فیبرو اسکن، اکوکاردیوگراف قلب، لاپاراسکوپ و دیگر تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شد که علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی ساکنان، زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری سلامت را نیز ایجاد كرده است. راه اندازي كلينيك كبدي در بيمارستان كيش نيز از ديگر اقدامات توسعه اي بود كه نقش بسيار موثري در ارائه خدمات مطلوب به بيماران به ويژه گردشگران سلامت دارد. در این کلینیک به مردم جزیره کیش و گردشگران داخلی و همچنین گردشگران سلامت از کشورهای منطقه خدمات تشخیصی، بیماریابی، آزمایشات لازم، فیبرو اسکن، واکسیناسیون هپاتیت B و خدمات درمانی در بالاترین سطح تخصصی و فوق تخصصی  ارائه می شود. جذب بیماران خارجی و داخلی به منظور انجام اقدامات تشخیصی و درمانی در زمینه بیماریهای کبد بخصوص هپاتیت B و C، سندرم متابولیک، کبد چرب و نارسایی کبد از برنامه های دیگر این مرکز در جزیره کیش است.

پتانسيل هاي بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش براي توسعه گردشگري سلامت

 در سال هاي اخير هر روز شاهد توسعه شاخه هاي مختلف صنعت گردشگري در جوامع هستيم. گردشگري ورزشي، علمي، اكو توريست و يا گردشگري سلامت كه بتدريج و با استاندارد سازي امكانات و زير ساختهاي لازم سهم خود را در توسعه اقتصادي كشورها افزايش مي دهند. در عصر حاضر سهولت سفر به اقصي نقاط جهان به مدد فناوري هاي نوين و شبكه هاي حمل و نقلي پيشرفته، افزايش اميد به زندگي در بسياري از كشورها و اطلاع رساني گسترده در خصوص پيشرفت ها و دستاوردهاي پزشكي در كشورهاي مختلف، گردشگري سلامت  را در مسير تبديل شدن به اولويت اول گردشگري جهان قرار داده است. نكته جالب اينكه بر اساس نظر بسياري از كارشناسان گردشگري در بسياري از كشورهاي مقصد گردشگري سلامت، هر گردشگر سلامت سه برابر گردشگر معمولي هزينه پرداخت مي كند.

دركشور ما با توجه به توسعه خدمات پزشكي و حضور بسياري از پزشكان حاذق و صاحب نام،  در حال حاضر، امكان درمان بسياري از بيماري هاي صعب العلاج به وجود آمده است، اين در حالي است كه هزينه درمان در ايران، 5/1 تا 2 برابر كمتر از كشورهاي اروپايي و امريكا است. همين ويژگي ها، افق هاي روشني را در زمينه توسعه گردشگري سلامت فرا روي ايران اسلامي گشوده است.

جزيره كيش بدليل موقعيت جغرافيايي مناسب، امكان طبيعي تامين آرامش و آسايش بيماران و همچنين توسعه خدمات درماني، برخورداري از قوانين مناطق آزاد و به تبع آن عدم نياز به صدور رواديد براي گردشگران، و از همه مهمتر حضور پزشكان حاذق و فراهم بودن امكانات پيشرفته درماني و مراكز مدرن اقامتي بهترين موقعيت را براي سفرهاي درماني گردشگران سلامت داشته و مي تواند به مهم ترين قطب گردشگري سلامت در منطقه تبديل شود.البته از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد حركت  كيش در مسير رونق گردشگري سلامت آغاز شده و با موفقيت ادامه دارد. 

توسعه فيزيكي بيمارستان كيش و ساخت تاسيسات و تجهيز و تامين امكانات خدمات درماني، تعريف كاربري شهرك سلامت در بخشي از اراضي كيش–تسهيل سرمايه گذاري در اين زمينه–حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي فعال در زمينه گردشگري سلامت  و راه اندازي نخستين بيمارستان تخصصي توسط بخش خصوصي و تامين امكانات براي حضور پزشكان متخصص، همچنين ميزباني و  برگزاري سمينارها و همايش هاي بين المللي در رشته هاي مختلف پزشكي را مي توان بخشي از برنامه توسعه گردشگري سلامت در جزيره كيش برشمرد.