تصوير غم انگيز كودك پناه جوي سوري در قاب هنرمند معرق كار جزيره كيش

استاد صياد هنرمند معرق كار جزيره كيش با خلق يك اثر زيباي معرق، مظلوميت كودك بي پناه سوري را به تصوير كشيد.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، كيومرث صياد هنرمند معرق كارجزيره كيش با بيان اينكه محكوم كردن ظلم و بي عدالتي عليه كودكان بيگناه در نقاط مختلف جهان انگيزه اصلي خلق اين اثر بوده است گفت: پس از اينكه تصویر جسد یک کودک مهاجر سوری به نام "آیلان" از شهر جنگ زده "کوبانی" که امواج آب آن را به ساحل شهر بدروم ترکیه آورده بود در رسانه هاي مختلف منتشر شد، ايده خلق اين اثر در ذهن من قوت گرفت و تلاش كردم با زبان هنر در محكوميت جنايات متعددي كه عليه كودكان بي دفاع در گوشه و كنار جهان رخ مي دهد سهم كوچكي داشته باشم.
اين تابلوي معرق در ابعاد 60 در 40 و در مدت زمان 2 هفته طراحي و تهيه شده است. در خلق اين اثر چوب درختان ممرز، پرتقال، گردو، سنجد، عناب و زرشك و يك نوع چوب كمياب به نام purple heart بكار رفته است.

صياد با بيان اينكه ذره ذره اين اثر با اندوه فراوان از عمق فاجعه انسانی كه در كشورهاي مسلمان روي مي دهد عجين شده است گفت: اين تابلو نماد كوچكي از حس همياري كودكان جهان نسبت به همسالانشان و ساير پناه جويان است و تلاش مي كند تا اين نكته را در اذهان مخاطب ماندگار كند كه كودكان جهان شايسته زيستن در جهاني سرشار از صلح و امنيت هستند و هركس به نوبه خود و در هر موقعيتي بايد براي تحقق اين هدف تلاش كند.

لازم به ذكر است كه اين تابلو هم اكنون در نمايشگاه دائمي آثار معرق كيومرث صياد واقع در سالن جنبي تالار همايش هاي بين المللي كيش در معرض ديد علاقمندان قراردارد.