سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان‌ منطقه آزاد کیش:

تشکیل قرارگاه رسانه ای گامی مهم در جهت اطلاع رسانی صحیح و منسجم در مواقع بحرانی

محمد نیکجو در نشست هماهنگی رسانه ای ستاد مدیریت بحران، اصحاب رسانه را نماینده افکار عمومی اجتماع برشمرد و از آنها برای عضویت و همکاری در قرارگاه رسانه ای ستاد بحران دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش محمد نیکجو در این نشست ضمن قدر دانی از اصحاب رسانه برای همکاری در بحران زلزله گفت: رسانه ها بازوی توانمند جمع آوری و ارائه اطلاعات در قرارگاه رسانه ای ستاد مدیریت بحران هستند و خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهای آنها جهت اجرای اهداف رسانه ای ستاد مدیریت بحران شد.

نیکجو افزود: مدیریت اطلاع رسانی گسترده و ایجاد امنیت روانی در جامعه، همچنین هشدار های لازم و تولید محتوای آموزشی و مفید در مواقع بحرانی، موجب خدمت رسانی بهتر خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان‌ منطقه آزاد کیش‌ پرداختن به نقش مهم مردم و وظایف آنها در شرایط بحران از طریق صدا و سیما را بخش حائز اهمیتی در کنترل و‌ مدیریت فضای بحران دانست و گفت: بلایای طبیعی و بحران های گذشته می تواند تجربه مفیدی برای همکاری مردم ومسئولان باشد.

وی همچنین بر جلوگیری از بروز شایعات و اطلاع رسانی صحیح با کمک رسانه ها تاکید کرد.

نیکجو با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران اطلاع رسانی توسط صدا و سیما و روابط عمومی منطقه ازادخواهد بود افزود: اداره روابط عمومی سازمان نیز مدیریت رسانه ای ستاد را در کنار صدا و سیما بر عهده دارد و پس از آن رسانه های رسمی و پایگاه های معتبر در این مسیر با اعضا ستاد همکاری دارندو‌به اطلاع رسانی می پردازند.

محمد نیکجو هماهنگی و استفاده از ظرفیت تمام رسانه در جهت بهبود اطلاع رسانی ها را امری مهم خواند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش همکاری بین بخشی صحیح را از عوامل مهم و موثر در روند مدیریت بحران عنوان کرد و‌ گفت: گاهی امکانات‌ لازم وجود دارد اما به دلیل عدم اگاهی و همکاری لازم و تقسیم نا صحیح امور در روند اجرا موفق عمل نمی شود بنابراین  همکاری تمامی شهروندان و اعضا ستاد امری ضروری است.

نیکجو در بخش دیگر سخنان خود به مباحث و مشکلات زیرساختی مطرح شده اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات زیرساختی مربوط به امروز نبوده و به گفته مهندس کشاورز مدیرعامل سازمان به دلیل توسعه نامتوازن جزیره می باشد.

گفتنی است موضوعات متعددی در خصوص شرایط اضطراری و بحران و فراهم سازی زیرساختها برای چنین مواقعی مورد بحث قرار گرفت و‌ مقرر شد در جلسات بعدی با حضور مهندس پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان و رئیس ستاد مدیریت بحران کیش بررسی شود.

در این نشست سرهنگ بابایی رئیس پلیس فتای جزیره کیش، نماینده بسیج ودصدا و سیما جمعی از اعضا ستاد مدیریت بحران همچنین اصحاب رسانه حضور داشتند.