تاکید امام جمعه کیش برای دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب

امام جمعه کیش هم افزایی حوزه و دانشگاه را عامل پیشرفت های علمی و دینی در نظام جمهوری اسلامی و زمینه ساز ایرانی قوی و قدرتمند عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطق آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه ۲۵ آذر ضمن تبریک به مناسبت روز تحقیق و پژوهش، گفت: کشورمان از نظر سطح استعداد، علم و تحقیق از متوسط جهانی بالاتر است و دستاوردهای علمی و فنی فراوانی کسب کرده است، از این رو با تحقیق و پژوهش گام های موثری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهیم برداشت.

امام جمعه کیش همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ آذر روز وحدت حوزه علمیه و دانشگاه، افزود: با هم افزایی شاهد پیشرفت های علمی و دینی بسیاری در نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود که این مهم زمینه ساز ایرانی قوی و قدرتمند خواهد شد.

وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی طرفدار جهانی عاری از خشونت است و در عمل نیز ثابت شده که هرگز جنگی را آغاز نکرده و کوچکترین اقدام دشمن علیه کشور و منافع مردم ایران، پاسخ قاطع و سر سختانه خواهد داشت.  

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز تصریح کرد: تلاش های شهید حاج قاسم سلیمانی برای نابودی گروه های افراطی موجب قهرمانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با خشونت و افراطی گری منطقه شد.

امام‌جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه بین المللی هوایی در کیش اشاره کرد و بیان داشت: ایران پیشرفت های خوبی در این حوزه داشته و در زمینه صنعت هوافضا با دیگر کشورها همکاری می کند.

وی از فعالیت های مستقل داخلی و رسیدن به خودکفایی در صنعت هوایی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد ساخت هواپیماهای مسافربری داخلی خواهیم بود.

بی نیاز اعطا گواهینامه بین المللی به فرودگاه کیش با این سطح استاندارد، امکانات و تجهیزات را مایه افتخار برای مردم و مسئولان جزیره برشمرد و بر ثبات مدیریت در این منطقه تاکید کرد.

امام جمعه کیش اظهار داشت: سال ها کم توجهی به آموزش و پرورش کیش از یک‌ سو و ابهامات ساختاری و عدم تعیین تکلیف این ارگان همچنین عدم حمایت های مناسب موجب انباشته شدن مشکلات شده و وظیفه همه ما پیگیری و حل این مشکل است چرا که جایگاه کنونی آموزش و‌ پرورش درخور جزیره کیش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با تاکید بر این که در تغییر و تحولات حفظ کرامت انسانی مدیرانی که سال ها برای ارگانی تلاش می کنند باید در نظر گرفته شود، گفت: در نظام اسلامی موظف هستیم مسائل اخلاقی و تربیتی را رعایت کنیم، بنابراین مدیران در یک فرایند مطلوب و‌ مناسب باید تکریم شوند.

وی همچنین خواستار هرگونه تغییر و‌تحول مدیریتی با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش شد.

بی نیاز در پایان توجه ویژه به مشکلات حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان جزیره کیش را از اولویت های این منطقه برشمرد و از مسئولان استان و کیش خواست تا با وجود ظرفیت های فراوان این منطقه، مشکلات مسکن، حقوق و دستمزد، نیروی انسانی و مدارس را در اولویت کاری  خود قرار دهند.