بهره برداری از ۱۴ پروژه مهم عمرانی تا پایان امسال در جزیره کیش

چهارده طرح عمرانی، گردشگری و سرمایه گذاری با همت سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تعداد ۱۴ طرح مهم و قابل افتتاح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۲۶۶ هزار میلیارد تومان با ایجاد فرصت های جدید شغلی به صورت مستقیم برای ۱۷۰۰ نفر و غیر مستقیم برای ۷۸۴۰ نفر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بنابراین گزارش، از تعداد ۱۴ طرح مهم و قابل افتتاح تا پایان امسال می توان به طرح هایی در حوزه مسکن، سه هتل ۵ ستاره و کشتی های تفریحی، زمین های چمن فوتبال، نوسازی اماکن و تجهیزات دهکده المپیک کیش و چند طرح سرمایه گذاری دیگر اشاره کرد.

پروژه های پایانه مسافری فرودگاه جدید کیش، باند جنوبی فرودگاه، تعداد ۴ زمین چمن استاندارد با فضاها ‌و رختکن‌های تخصصی، جایگاه ویژه تماشاچیان، پیست دو و میدانی استاندارد (۶ خط) و بهسازی مجموعه بین المللی تیر و کمان با پیشرفت قابل توجهی در حال آماده سازی برای بهره برداری هستند.

طرح های مشارکتی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با بخش خصوصی می توان به "برج های شماره 1-4 و 5 رویای کیش" با ۳۹۰ واحد و مجتمع مسکونی "دامون ساحلی ۲" با ۳۲۰ واحد اشاره کرد که از ۱۴ پروژه قابل افتتاح تا پایان سال ۱۴۰۱ هستند.

همچنین پروژه ۸۸ واحدی مسکن جنوب با ایجاد فرصت های جدید اشتغال زایی برای 70 نفر به صورت مستقیم  امسال افتتاح خواهد شد.

پروژه توسعه صنعت نفت با ایجاد فرصت جدید شغلی به صورت مستقیم برای ۲۸ نفر و غیر مستقیم برای ۶۰ نفر و همچنین پروژه ساخت انواع جعبه و پاکت از 14 طرح مهمی هستند که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین در حوزه گردشگری کشتی های "کارینا و رویای دریا" به ترتیب با ظرفیت ۴۴۰ نفر و ۶۸۰ نفر توسط بخشی خصوصی آماده شده و به زودی به چرخه خدمت رسانی حوزه گردشگری جزیره زیبای کیش اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است با افتتاح کشتی های تفریحی "کارینا و رویای دریا" فرصت های شغلی جدید برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰ نفر غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

از دیگر طرح های قابل افتتاح تا پایان امسال سه هتل ۵ ستاره "آسمان، هور و لاکس" هستند که به ترتیب با ظرفیت های ۳۰۵ اتاق با ۷۵۰ تحت، ۲۵۵ اتاق با ۵۰۰ تخت و ۱۷۶ اتاق با ۴۰۰ تخت میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور خواهند بود.

هتل ۵ ستاره آسمان با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم، هتل ۵ ستاره هور با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر غیر مستقیم و همچنین هتل ۵ ستاره لاکس با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم، ظرفیت ارزشمندی برای ارائه خدمات رفاهی و اقامتی در جزیره کیش خواهند بود.