بعد از جنگ جهانی دوم؛ حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات حمله به آمریکا را نداشت و برای نخستین بار جمهوری اسلامی ایران، پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مورد حمله موشکی قرار داد و هیمنه امریکا در منطقه فرو ریخت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین یادواره شهدای کربلای پنج و به مناسبت سالروز ورود شهدای گمنام به جزیره کیش، عهد و پیمان با سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان جبهه مقاومت، پنجشنبه نوزدهم دی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، غلامحسین مظفری با گرامیداشت سالروز ورود شهدای گمنام به جزیره کیش و شهدای عملیات کربلای پنج، گفت: باید در ادامه راه این شهدا و پیروی از ولی امر مسلمین جهان بتوانیم آنگونه که خواست شهیدان است، گام برداریم.

غلامحسین مظفری با اشاره به برگزاری عزاداری با شکوه مردم به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری برگ زرینی دیگر در کارنامه مردم عزیز ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ چنین تشییع جنازه ای با شکوه در سطح دنیا برای نظام برگزار نشده است و این نشان دهنده اخلاص، صداقت، پایمردی شهید و همه مردم دنیا نسبت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم با بیان اینکه برکاتی خون پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان جبهه مقاومت داشت؛ گفت: بعد از جنگ جهانی دوم نخستین بار است پایگاه امریکایی مورد حمله موشکی قرار می گیرد و آن هم از طرف کشوری که اعلام می کند ما مورد حمله قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ادعاهایی که ترامپ بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سخنرانی خود گفته بود که اگر ایران به تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی به منافع آمریکا حمله کند ۵۲ نقطه حیاتی از جمله مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد داد. خاطر نشان کرد: واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران یک موضوع انفعالی بود که طی مصاحبه ای گفته بود؛ دنبال صلح هستیم، مردم باید در رفاه باشند و ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد.

وی افزود: با فتوای مقام معظم رهبری، ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و این موضوع را در فرهنگ خود حرام می داند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تروریسم دولتی و حفظ حقوق بشر که شعار غربی ها بود، با ترور یکی از فرمانده هان ارشد نظامی ایران نشان داد که پایبند به هیچ اصولی نیستند و اظهار داشت: امریکای ها با ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی دیگر نمی توانند ادعا کنندکه ما بر علیه تروریسم هستیم.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه امریکایی ها از تولید داعش تا جنگ عراق بر علیه ایران می خواستند خاورمیانه ای با سیاست های امریکایی داشته باشند افزود: بحرانی که بعد از 8 سال دفاع مقدس با رشادت ها و ایثارگری رزمندگان اسلام نتوانستند راه به جایی ببرند صدام را گرفتار یک جنگ با کویت کردند. و تمام دنیا را بر علیه صدام بسیج کردند.

وی تصریح کرد: به بهانه واهی وجود سلاح های شیمیایی در عراق، عراق را تسخیر کردند و بعد دوباره داعش را ایجاد کردند که به عنوان دولت اسلامی عراق و شام استفاده کنند و منطقه را از لحاظ جغرافیایی تغییر دهند وقتی راه به جایی نبردند و با وجود رزمندگان برومند این مرز و بوم با محوریت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی، ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مطرح شد.

همچنین غلامحسین مظفری خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری با شکوهی که برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد مشخص است مردم منطقه ناجی خود را چه کسی می دانند، به طور طبیعی ادعای آمریکا برای مبارزه با تروریسم، با شهادت حاج قاسم سلیمانی یک ادعای واهی است.

مظفری خاطر نشان کرد: برای دشمن، خطر سردار شهید قاسم سلیمانی بیشتر از سردار قاسم سلیمانی است و تفکری را که سردار قاسم سلیمانی در منطقه احیا کرده، ناجی ملت ها در دنیا است.

غلامحسین مظفری حفظ ارزش های انقلاب اسلامی را اتحاد، انسجام و وفاداری به اصول و ارزش ها برشمرد؛ و گفت: امیدواریم ثمره خون پاک این شهدا نابودی استکبار جهانی باشد و با پیروی از مقام معظم رهبری منشا خیر و برکات باشیم.

در پایان این مراسم مسئولین در کنار مزار شهدا گمنام کیش حاظر شدند و با عطر افشانی شد و با اهدای گل جهت ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به عزاداری پرداختند.

در این مراسم غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،سردار علی شمشیری جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و رییس ستاد پژوهشگاه دفاع مقدس، سردار محمد نبی رودکی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و دریابانی کیش، سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، معاونین و مدیران سازمان و جمعی از مسئولین محلی، نظامی و انتظامی و مردم ولایتمدار جزیره کیش حضور داشتند.


گزارش تصویری