برگزاری نشست های تخصصی "فناوری فضایی" در کیش

نشست تخصصی با محوریت معرفی پیشرفت های تکنولوژیک "فناوری فضایی" دو کشور ایران و روسیه در جزیره کیش برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران نشست های تخصصی در زمینه پیشرفت های فضایی کشور به صورت مشترک با سازمان هوایی ایران و روسیه صبح چهارشنبه 23 آذر در سالن اجتماعات پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

هدف از برگزاری نشست های تخصصی، ارائه و آشنایی با پیشرفت های تکنولوژیک دو کشور و بحث و بررسی پیرامون موضوعات هوافضا شامل "فضانوردی و ماموریت فضایی سرنشین دار، طراحی ماهواره های مخابراتی و سنجشی، کاربردهای سنجش از راه دور و ارتباط برخط با فضانورد روسی"بود.

بر اساس این گزارش، هوافضا یکی از حوزه های استراتژیک کشور محسوب می شود که در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است که می توان به پرتابه ها و ماهواره ها توسط دانشگاه های برتر کشور مانند دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد.

همچنین نشست های تخصصی در راستای آشنایی عموم مردم، محققان، متخصصان و اساتید کشور با فعالیت های حوزه هوافضای مشترک دو کشور ایران و روسیه که از اهمیت ویژه ای برخوردار است مورد بررسی قرار گرفت.

سرآمدی در توسعه فناوری فضایی بومی و ارتقاء و رشد ضریب نفوذ کاربرد فناوری های فضایی به عنوان دو محور مهم توسعه در این نشست تخصصی بود.

از دیگر موضوعات این نشست می توان به فضانوردی و ماموریت فضایی سرنشین دار، فعالیت های پژوهشگاه هوا فضا در خصوص توسعه سفینه های سرنشین دار، توسعه کاوشگرهای فضایی، گام های توسعه ای در حوزه هوا و فضا، تقویت فضانوردی و برگزاری رویداد های بین المللی متنوع در این حوزه اشاره کرد.

شایان ذکر است در این نشست حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران، یوری بوریسف رئیس آژانس فضایی روسیه و جمعی از اساتید و دانشجویان پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.