برگزاری نخستین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش

نخستین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی با حضور عزت اله محمدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیرت بنادر و فرودگاه های کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی 1402 که صبح شنبه هشتم بهمن در سالن اجتماعات شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های این منطقه برگزار شد بر ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی، تاکید کرد.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش رعایت مسائل ایمنی و امنیت که دو مولفه بسیار مهم در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی محسوب می شود از اولویت های این کمیته برشمرد و اظهار داشت: تمهیدات و تسهیلات ویژه ای جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی کیش پیش بینی شده است.

عزت اله محمدی، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمین جزیره در ایام نوروز اقدامات لازم به منظور تسهیل سفر گردشگران و مسافران به مقصد کیش و بالعکس در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

وی بر اهمیت ارتقاء سیستم سامانه ای پذیرش خودروها از بند چارک به جزیره کیش در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: افزایش گیت ها، خدمات رفاهی، شناورهای مسافری و خودرویی، توسعه پارکینگ خودروها، رسیدگی به وضعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی از جمله اقدامات پیش بینی شده در بندر چارک است.

عزت اله محمدی، افزود: تمهیدات لازم در خصوص راه اندازی دوربین های پلاک خوان در بنادر چارک و کیش با هدف به حداقل رساندن ایستایی خودروها و.... اندیشیده شده است.

وی، تاکید کرد: با ایفای نقش مهم و ارزشمند کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل سفر گردشگران نوروزی در سطح گسترده اطلاع رسانی خواهد شد تا گردشگرانی که با خودروی خود توسط لندینگ کراف وارد جزیره می شوند از امکانات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش با اشاره به 24 ساعته شدن ارائه خدمات در بنادر و فرودگاه های کیش در آستانه سال نو، بیان داشت: با رعایت مسائل ایمنی در تلاش هستیم بهترین خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شود.  

محمدی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: بر اساس آمارها و تحلیل های صورت گرفته از 24 اسفند شاهد افزایش 15 درصدی مسافرانی که از مسیرهای هوایی قصد سفر به کیش را دارند خواهیم بود اما با توجه به تعطیلات پیش رو از 15 بهمن ماه امکان افزایش میزان گردشگران در این بازه زمانی وجود دارد که تمهیدات ویژه ای برای ارائه خدمات به گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پرواز مسقط و بغداد بر قرار شده است و تا 17 بهمن نیز پرواز دبی عملیاتی می شود.

عزت اله محمدی با اشاره به افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی در ایام نوروز اظهار داشت: بیش از 25 فروند لندیگ کراف و بیش از 7 فروند شناور مسافری با ظرفیت های مختلف پیش بینی شده است.

عزت اله محمدی از فعالیت مرکز تلفخانه بنادر کیش و چارک در ایام نوروز به صورت 24 ساعته خبر داد و گفت: شماره تلفن ها برای ارتباط و اطلاع از وضعیت بنادر در بهمن ماه اعلام خواهد شد.

محمدی از 24 اسفند، خبر از ممنوعیت ورود کامیون ها به جزیره کیش داد و اظهار داشت: به جز کامیون های حمل مواد اولیه و مواد غذایی هیچ کامیونی اجازه ورود به جزیره کیش در ایام نوروز را ندارند.