برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باحضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نیروهای نظامی و انتظامی ویژه و دریابانی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین بزرگداشت یاد و خاطره سردار  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار پر افتخار ایران اسلامی و  ابومهدی المهندس و همراهان جبهه مقاومت، صبح پنجشنبه نوزدهم دی در مسجد خاتم الانبیا جزیره کیش برگزار شد.

سردار علی شمشیری جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و رییس ستاد پژوهشگاه دفاع مقدس، با تبریک و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا و شهادت جمعی از شجاع ترین انسان های عصر حاضر همچون سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهان جبهه مقاومت؛ گفت: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سایه تربیت  امام و مقام معظم رهبری چنان تاثیری در منطقه و جهان گذاشت که همه دنیا اعتراف می کنند در طول تاریخ هیچ تشییع جنازه ای به این عظمت روی کره زمین برای نظام برگزار نشده است.

وی افزود: این اتفاق بزرگ به سرزمین مشخصی ختم نشد، بلکه در اقصی نقاط کشور و کشورهای منطقه از جمله هندوستان، پاکستان، سوریه، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه و یمن، همه مردم با گویش و آیین های متفاوت برای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هشت نفر از همراهان دیگر گریستند و خشم و انزجار خود را نسبت به اقدام جنایتکارانه امریکا نشان دادند.

جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا؛ حرکت، تحول، دگرگونی و اثرگذاری در داخل و خارج از منطقه را در گرو خصایص اخلاقی شهید قاسم سلیمانی همچون خلوص،صداقت، فداکاری و دلسوزی برشمرد و اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام کشور های لبنان، سوریه،یمن، افغانستان، نقش تعیین کننده و تاثیر گذار بر افکار و روحیه مردم داشت.

سردار علی شمشیری با اشاره به انتقادات شدید امام خمینی در سال 42 به رژیم پهلوی، خطر رژیم غاصب اسرائیل را گوش زد کرده بوند؛ افزود: صحبت های تند امام در آن دوران خطاب به رژیم صهیونیستی بود که به هر حال یک روزی این سرزمین را از دست شما  خارج خواهیم کرد، تصور نکنید که با زور و جبر کشورهای اسلامی را اشغال کردید و این اشغالگری می تواند دوام داشته باشد.  

همچنین در ادامه این مراسم رییس ستاد پژوهشگاه دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ 33 روزه بین لبنان و رژیم غاصب اسرائیل که دارای 200 کلاهک اتمی بود از روز های اول جنگ یک پل هوایی بین تل آویو و کشورهای اروپایی از انگلیس خبیث و امریکا به منظور ارسال تجهیزات نظامی برای نابودی حزب الله لبنان، طراحی شد؛ خاطر نشان کرد: در طول 33 روز با انجام 1200سورتی پرواز، و تجهیزات نظامی از جمله سیستم های ضد موشکی، هواپیماها و پهپادها و سلاح های اتمی در منطقه محدود جغرافیایی با حزب الله به یک بازدارندگی متوازن رسیدند و آنچنان ضربات کاری صهیونیست ها متحمل شدند که روز های بیست و نهم و سی ام تمام اروپا را بسیح کردند که واسطه گری کنند تا آتش بس اعلام شود.

سردار علی شمشیری افزود: عده ای جوانمرد و شجاع و خالص ایستادند که رهنمودهای امام را عملیاتی کنند و آنچه را که مقام معظم رهبری فرمودند تبدیل به عمل کنند و همه این حوادث را امام سوم اسفند 1367 پیش بینی کرده بودند.

جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه اعتقاد داریم مسیری را که امام خمینی ترسیم کرده اند، مقام معظم رهبری آن مسیر را اجرایی می کنند اظهار داشت: عده ای در مکتب امام تربیت شدند تا خطوط ترسیم شده را عملیاتی کنند و محصول آن بیداری منطقه است.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و دریابانی کیش، شجاعت، اخلاص، تدبیر، تقوا و ولایتمداری را از ویژگی های شخصیتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تمام عمر خود را برای اعتلای انقلاب و نظام و بست و گسترش تمدن سازی اسلامی در سراسر جهان گذاشتند. و خداوند عجر شهادت را برای ایشان عنایت کرد.

در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی: غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سردار علی شمشیری جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و رییس ستاد پژوهشگاه دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و دریابانی کیش، سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، معاونین و مدیران سازمان و جمعی از مسئولین محلی، نظامی و انتظامی جزیره کیش حضور داشتند.