اولویت برگزاری ورزش های بین المللی در جزیره کیش

فعالیت هیئت ورزشی های چوگان، موتورسواری و بیلیارد با دستور وزیر ورزش و جوانان در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی با روسای فدراسیون های ورزشی، با اشاره به زیرساخت ها و آب و هوای مناسب جزیره کیش با اولویت این منطقه از برگزاری ورزش های بین المللی خبر داد و گفت: مسابقات قهرمانی آسیایی بیلیارد در کیش برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 380 نفر از ایران 450 سمت از کرسی‌های بین‌المللی را بر عهده دارند که برای انجام امور بین المللی، نیازمند مرکزی برای فعالیت های مختلف از جمله "نشست ها، مکاتبات، جلسات، ملاقات، برنامه ریزی ها و ... "دارند که کیش یکی از مناطق پیشنهادی وزیر ورزش بود.

سجادی به احیای هیئت موتور سواری و بیلیارد در کیش اشاره کرد و افزود: از دیگر ورزش هایی که می توان با توجه به ظرفیت موجود در جزیره کیش نسبت به فعالیت آن اقدام کرد ورزش چوگان بوده و با توجه به فضای 55 هکتاری زمین سوارکاری مناسب برای این ورزش اقدامات لازم جهت راه اندازی هیئت چوگان نیز در دستور کار قرار گرفته و فرهنگ سوارکاری در جزیره کیش احیا خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات کیش گیمز بیان داشت: مسابقات لذت بخش کیش گیمز تنها مخصوص جزیره نیست و تمام ایرانیان در هر نقطه از کشور می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

 حمید سجادی با بیان این که بازی های آسیایی ناشنوایان در پیش است، افزود: میزبانی این دوره از مسابقات باید به نحو مشایسته ای برگزار شود.

به گفته سجادی ضروری است تا روسای فدراسیون های مختلف ورزشی و هیئت های ورزشی  جزیره کیش با یکدیگر دیدار کنند.

وی همچنین به استقلال هیات‌های ورزشی جزیره کیش و داشتن حق رای آن‌ها در انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: با پایش، رصد فعالیت ها، ارائه برنامه ها و ارائه نکات پیشنهادی، هیئت های ورزشی می توانند در این زمینه موفق تر عمل کنند.

شایان ذکر است در این نشست با تصمیم گیری و نهایی شدن استقلال هیات‌های ورزشی جزیره کیش و داشتن حق رای آن‌ها در انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور، آیین نامه جدید هیئت های ورزشی استان ها با دستور وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شد.