اهتمام ویژه سازمان به زیرساختی های عمرانی و رفاهی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره گیری از دانش فنی و تخصص کارشناسان براي ارتقاء سطح کیفی و کمی اقدامات عمرانی و زیرساختی جزیره را به عنوان اصلاح نقشه راه فعالیت های سازمان عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر پنجشنبه يازدهم شهریور در هشتمین جلسه شورای معاونان و مدیران این سازمان که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد بر لزوم اهمیت زیرساخت های این منطقه تاکید کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته در حوزه زیرساخت های جزیره؛ پس از گذشت ۴۰ سال از ایجاد منطقه آزاد کیش تا کنون متاسفانه زیرساخت ها و مسائل زیست محیطی در اولویت کار قرار نگرفته است.

آهنگران با بیان این که تامین انرژی مورد نیاز  كيش یکی از اولویت های مهم این منطقه است، اظهار داشت: در راستای توسعه جزیره کیش، بی توجهی های غیر ارادی به مسائل محیط زيست، اين منطقه را با تهدید جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به تورم املاک در جزیره کیش اظهار داشت: با هدف کنترل و مهار تورم املاک در جزیره، با اختصاص زمین نسبت به احداث خانه هاي پیش ساخته اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ارتقاء مراكز بهداشت و درمان کیش، افزود: با توجه به بیمه شدگان بالای این جزیره هیچ خدمات درمانی از سازمان تامین اجتماعی دریافت نمی شود از این رو با پیگیری های مستمر در آینده نزدیک درمانگاه تخصصی توسط سازمان تامين اجتماعی ساخته خواهد شد.

جعفر آهنگران ارتقاء سطح آموزش را لازمه پیشرفت و توسعه هر منطقه عنوان کرد و گفت: سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش قابل مقایسه با محروم ترین مناطق کشور است و باید توجه ویژه نسبت به ارتقاء آموزش و پرورش جزيره شود.

آهنگران با بیان این که وجود پرونده های حقوقی گسترده سبب ایجاد مشکلات عدیده ای در این منطقه شده است، افزود: تعداد ۱۰۸۹ پرونده حقوقی در سازمان وجود دارد و از این تعداد مربوط به ۶۰ پروژه بزرگ مي شود.

آهنگران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با همکاری و هم افزایی با مراکز قضايي و ایجاد کارگروه قضایی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و همچنين با حمايت سازمان های نظارتي براي حل مشكلات موجود در حوزه حقوقي اقدام مي كنيم.

وی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران، ضمن اين كه سند قضایی محسوب نمی شود مشکلات قضایی را نيز به دنبال دارد که با فراهم كردن مقدمات لازم نسبت به مرتفع شدن مشكلات اقدام خواهيم كرد.

شایان ذکر است در در هشتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و هیئت همراه و معاونان، مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران عامل شرکت های تابعه حضور داشتند.