انعقاد تفاهم نامه همكاري، فناوری های سلامت و هوش مصنوعی در حوزه پزشکی

سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت درمان و آموزش پزشکی با هدف ارتقای کیفیت خدمات نظام سلامت و استفاده از امکانات هوش مصنوعی در حوزه پزشکی و کمک به هوشمندسازی جزیره کیش، تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهم نامه در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و افزایش سطح درآمدهای ناشی از خدمات دانش بنیان، واردات مواد فناوری های مورد نیاز و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری های هوش مصنوعی و با هدف همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های مشترک به امضا رسید.

مهدی کشاورز در آیین انعقاد این تفاهم نامه بر اهمیت جایگاه نخست ایران میان ده کشور دنیا در حوزه پزشکی اشاره کرد که شخصیت های نام آشنایی در این زمینه نقش آفرینی کردند و نامشان در دنیا ماندگار شده است.

کشاورز در ادامه سخنان خود بر اهمیت ارتقاء آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد جامعه و کارکنان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق سیاست هاي کلان سازمان، تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های لازم از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جزیره کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند در سطح کشور هدف گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از انتخاب هوشمندانه جزیره کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی گفت: برای هوشمندسازی شش مرحله تعریف شده و یکی از آن ها شهروند هوشمند است.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان این که جاده سازی، راه آهن، پتروشیمی و پالایشگاه عوامل توسعه ای هستند، آموزش نیز در دنیا به عنوان شاخص توسعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه در منطقه آزاد کیش را بین المللی سازی آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم در دولت سیزدهم به فضاهای جدید آموزشی به ویژه در مناطق آزاد نیاز داریم.

باقری فرد، افزود: با ظرفیت های موجود در منطقه آزاد کیش؛ می توان دانشگاه های این منطقه را در مدت زمان کوتاهی به مراکز بین المللی سازی آموزش پزشکی تبدیل کرد.

ابوالفضل باقری فرد بخش دیگر از اهداف این تفاهم نامه را استفاده از امکانات هوش مصنوعی در پزشکی و کمک به هوشمندسازی جزیره کیش عنوان کرد.

به گفته باقری حضور فعال شرکت های استارتاپی و دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی، تکنولوژی های جدید آموزشی نیز از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

گفتنی است آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر یکشنبه ۲۹ خرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد