اقدامات توسعه اي اپراتور تلفن همراه كيش با هدف تحقق كيش شهر هوشمند

مدیرعامل اپراتورتلفن همراه کیش با تاکید بر توسعه شبکه فیبر نوری کیش، از مشارکت در مزایده واگذاری فرکانس 5G با توجه به دورنمای تبدیل کیش به شهر هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، مهدی نجاری رئیس اپراتورتلفن همراه کیش در جلسه شوراي فناوري اطلاعات كيش گفت : پرداخت قدرالسهم دولت و سازمان تنظیم مقررات، پیاده‌سازی پیوست‌های کنترلی مربوط به مراجع امنیتی، اخذ مجوز واگذاری ۸۰هزار شماره جدید، توسعه زيرساخت‌های فنی جهت ارائه سیم‌کارت‌های اعتباری، عقد قرار جدید با همراه اول، مشارکت در مزایده واگذاری فرکانس 5G با توجه به دورنمای تبدیل کیش به شهر هوشمند از جمله اقدامات حوزه موبایل اپراتوری در کیش می‌باشد.

رئیس اپراتورتلفن همراه کیش با تاکید بر توسعه شبکه فیبر نوری کیش، از پیاده‌سازی سامانه نوین خدمات مشترکین با عنوان CRM خبر داد و افزود: پیاده‌سازی پورتال غیرحضوری، سامانه پرداخت گروهی، گسترش درگاه پرداخت آنلاین، پیاده‌سازی سامانه خرید آنلاین سیم‌کارت، تامین نیازمندی‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه‌اندازی نسخه جدید پورتال اپراتور، پیاده‌سازی طرح‌ها و پويش هاي ویژه مشترکین از دیگر خدمات این حوزه به شمار می‌روند.

وی همچنین با تاکید بر توسعه شبکه فیبر نوری و اجراي طرح تکمیل دکل‌های تجمیعی و تدوین اساسنامه فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری، ضمن اشاره به چشم‌انداز و هدف اصلی سازمان در حوزه ICT و اهداف حاکمیتی و کاهش هزینه‌ها؛ از ثبت برند اپراتور تلفن همراه کیش خبر داد و گفت: ثبت برند و مالکیت حقوقی اپراتور سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش ارزش سرمایه‌ای اپراتور به عنوان پیش‌زمینه مشارکت با بخش خصوصی، افزایش وزنی برند این اپراتور به‌ دليل پیشینه ۲۵ساله و پیش‌زمینه ورود به هلدینگ سرمایه‌گذاری و بالا بردن ارزش این هلدینگ در بازار سرمایه از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

رئیس اپراتورتلفن همراه کیش با بیان اين مطلب که اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش در سال۷۳ اولین موافقت اصولی خود را کسب و بعد از تمدید پروانه برای بار دوم در سال۸۴، هم‌اینک نیز به تمدید پروانه رسیده است، گفت: تعداد ۱۰۰هزار شماره در این اپراتور موجود می‌باشد و ۲۰هزار و ۲۶۸ مشترک که ۱۸هزار و ۷۶۸ نفر آنان فعال هستند، از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ماتریس sowt، تمدید پروانه MNO در جزیره کیش و گسترش پروانه خدمات از طرح اپراتور تلفن همراه مناطق آزاد نیز خبر داد.

نجاری با اشاره به درآمد ۹۷۵میلیارد تومانی حوزه ICT از مناطق آزاد در سال۹۸، گفت: سهم مناطق آزاد از این درآمد تنها ۱۰درصد! می‌باشد و در پیش‌بینی درآمد مناطق هیچ سهمی برای ICT در نظر گرفته نشده است. و با توجه به اینکه تله‌کیش تنها اپراتور صددرصد دولتی می‌باشد نیازمند توجه جدی دولت است.