استقبال گسترده از مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال در کیش

یک هزار و 736 اثر از 579 هنرمند از 72 کشور جهان در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال شرکت کردند

به گزارش روابط دعمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری این رویداد که با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره، محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان و عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم  عصر یکشنبه 22 آبان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

 مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره با بیان این که 1736 اثر از 579 هنرمند از 72 کشور تاکنون دریافت شده است؛ گفت: هنرمندان ایرانی در این مسابقه 600 اثر ماندگار خلق کردند.

وی ادامه داد: ایده این مسابقه در بهار سال 1401 مطرح و فراخوان آن نیز تابستان منتشر شد و بر روی سایت‌ ایران کارتون و سایت های تخصصی دنیا  در اروپا، خاور دور، آمریکای لاتین قرار گرفت و منجر به دریافت 508 اثر در بخش کاریکاتور و 1228 اثر در بخش کارتون شد.

دبیر این جشنواره تاکید کرد: مسابقه در بخش کارتون با محوریت صلح و دوستی و در بخش کاریکاتور با محوریت چهره بازیکنان و کادر فنی 32تیم‌ فوتبال راه‌یافته به جام جهانی است.

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: ایران به‌عنوان تنها کشوری هست که در بین 32 تیم راه یافته به جام جهانی دارای یک­پیوست فرهنگی است­ و مسابقه ای در سطح بین المللی برگزار کرده است.

دبیر این جشنواره با اشاره به اهدای جایزه دوهزار دلاری به نفر نخست مسابقه و  هزار و پانصد و هزار دلاری به نفرات بعدی در هر بخش کارتون و کاریکاتور، گفت: در این مسابقه،پنج جایزه پنج میلیون تومانی برای هنرمندان ایرانی به واسطه حضور گسترده در مسابقات بین المللی و کارهای فاخر ارائه شده، اهدا می شود.

وی افزود: ترکیب هیئت داوران داخلی استاد بهمن عبدی از چهره‌های شناخته‌شده در عرصه کارتون و کاریکاتور، استادان سجاد رافعی و دوست ‌محمدی است و دبیر اجرایی این رویداد را عباس قاضی زاهدی برعهده دارد و داوران خارجی این رویداد لوییس اوردونز از آرژانتین و آنجل ولیگان از کشور برزیل هستند.

شجاعی طباطبایی تاکیدکرد: تمام آثار شرکت کننده در مسابقه، در قالب بسته‌های نمایشگاهی درتهران و جزیره کیش و  مراکز استان‌ها به نمایش گذاشته می شود.

وی در پایان از اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش در شکل گیری این رویداد بین المللی قدردانی کرد.